Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Dit ben ik

Dit ben ik

Hoi,

Ik ben Lennard, 19 jaar. Ik studeer niks hout-gerelateerd ofzo, maar omdat ik sinds m'n 13e orgel speel hebben pijporgels me altijd erg geboeid.
    Na deze website te hebben gezien en 10x te hebben doorgelezen, besloot ik om het zelf eens te proberen.
    Ik heb een heel klein proefmodel gemaakt met één pijp, een ventiel en een windlade waar ik via een stofzuiger lucht in pomp. Dat werkte min of meer, en dus wil ik het nu groter maken.
    Het geheel is eigenlijk een project wat uit drie delen bestaat. Het test-opzetje was project een, wat ik nu ga maken is project 2, en als dat allemaal werkt en goed is dan ga ik óf dat orgel verbeteren, óf ik maak een hele nieuwe, wat dan project 1 wordt.

Dan zul je zeggen: waarom doe je het niet in één keer goed?
    Simpelweg omdat ik totaal 0 aan materiaal, aan ervaring en aan apparatuur heb. Alles wat ik maak en voor jullie dagelijkse kost is, is voor mij de allereerste keer. Omdat ik nu al weet dat ik dingen helemaal fout ga doen, wil ik in dit tweede projectje niet de meeste tijd en geld stoppen. Het is immers zonde als ik nu allemaal duur hout enzo koop en het mislukt dan.

Maargoed, genoeg over dat project.
    Ik ben hier via Google terecht gekomen omdat ik walnoothout zocht (dankje, Rick!), en zal hier nog heel wat vragen plaatsen denk ik -- als jullie het niet erg vinden.

Dus dat was ik, bedankt voor het lezen, en bedankt voor de leuke en leerzame site.

Re: Dit ben ik

welkom hier en veel plezier hier, we beginnen volgens mij allemaal klein, en in een keer iets goed doen.., nou dat zou knap zijn!

Athanor
    Guest

Hoi Lennard, welkom op het forum!