Proxxon doppenset

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Een dop past toch ook op een elektrische accuboormachine, dus wat mij betreft prima hier. Duizelt het al wat betreft merken om aan te schaffen :)
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik wist niet dat er zoveel keuze was. Gisteren bij Koning Gereedschap in Groningen Proxxon-setjes bekeken. Ziet er heel deugdelijk en vooral gruwelijk mooi uit. Maar ik neig toch meer en meer naar een Teng tools setje T1460 (1/4 inch, 60 delen) met zowel metrisch als inch-doppen. Proxxon heeft helaas geen combi-doos.

mvg
Klaas
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik heb vele merken verkocht. Proxxon is prima spul. Tengtool is ook prima. Ga je het dagelijks gebruiken neem dan een bekend a merk.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Naast een doppenset heb ik natuurlijk een set inch-maten steeksleutels nodig.
Van een doppenset kun je veel delen zoals de ratels, ook voor metrisch gebruiken. Dat was voor mezelf een (deel van de) rechtvaardiging een A-merk set te kiezen. Voor steeksleutels is dat anders en ik denk te kunnen volstaan met een goedkoop setje. Maar ik zocht toch even in de Proxxon- en Teng tool catalogus hoe het staat met losse onderdelen. En potverdorie geen losse inch-maat steeksleutels!! Wel losse metrische maten. (alleen Proxxon )

Dat kan toch niet waar zijn? Kijk ik er overheen?

mvg
Klaas
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Is er iemand op dit forum die weet of Proxxon en Tengtools losse sleutels in inch-maten in zijn assortiment heeft (of zelf wel eens kocht)?
Misschien weet Wim Kluck er uit eigen ervaring wat van?

mvg
Klaas
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
denk dat je het beste op ebay kan zoeken. Wel uit de UK want uit USA zijn de verzendkosten hoger dan het gereedschap :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.584
Je kan ook bij hbm een complete set kopen voor 10 euro. Mocht je er daar ooit een van slopen, kan je er altijd voor kiezen om daar een a merk vervanger voor te kopen. Maar voor sporadisch gebruik voldoen die goedkope sleutels prima.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Maar:
Stel dat ik van Proxxon of Tengtools een mooi setje steeksleutels inch-maten koop en er raakt uit dat setje èèn zoek/stuk, kan ik er dan een sleutel bij kopen? (NB: losse sleutels met inch-maten staan niet in de catalogus.Vandaar deze onrust bij mij).

mvg
Klaas
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.584
Bij tengtools kan je losse sleutels kopen. Net zoals bij alle betere merken. Tengtools zit in de zelfde prijsrange als gedore en facom. Ze leveren veel aan garagebedrijven. Hoe het met hun garantie zit , weet ik niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.