Te koop gevraagd: Een figuurzaagmachine

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Wellicht is het dan handig om jouw woonplaats of regio te vermelden. Anders komen we met tips waar je niet aan hebt. Wat zoek je en wat is de prijs waar je aan denkt? Zijn er nog bepaalde eisen, bv stofblazer, regelbaar toerental of een bepaald zaagbereik? We kunnen wel een goedkope Chinese voorstellen, maar dat schiet niet op als je een Hegner wilt.

Kijk ook eens op Marktplaats. Daar staan er met regelmaat voor weinig geld. Ik heb er een grote Huvema vandaan gehaald voor €18.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Wellicht is het dan handig om jouw woonplaats of regio te vermelden. Anders komen we met tips waar je niet aan hebt. Wat zoek je en wat is de prijs waar je aan denkt? Zijn er nog bepaalde eisen, bv stofblazer, regelbaar toerental of een bepaald zaagbereik? We kunnen wel een goedkope Chinese voorstellen, maar dat schiet niet op als je een Hegner wilt.

Kijk ook eens op Marktplaats. Daar staan er met regelmaat voor weinig geld. Ik heb er een grote Huvema vandaan gehaald voor €18.

Pas dit topic aangemaakt:
https://www.woodworking.nl/showthread.php?25853-Welke-figuurzaagmachine-aan-te-schaffen

Daaruit blijkt dat ik er geen verstand van heb, maar een toerentalregelaar lijkt mij wel praktisch.

Ik zoek in de regio Utrecht/Zuid-Holland., maar voor een Hegner voor 100 euro rij ik wel wat verder.
Budget is ongeveer 100 á 130 euro.
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Een hegner voor 100 euro met toerental regelaar ga je echt niet vinden. Of het moet zo'n hele oude zijn dat je de v-snaar om kan hangen. Ik heb zelf voor mijn hegner met toerental regelaar bijna 400 euro betaald. Hierna nog voor 100 euro er aan verspijkerd. Dus die hegner die er nu voor 200 staat op MP is niet echt duur.

Trouwens deze https://link.marktplaats.nl/m1338659041 is een oude huvema prima ding om mee te figuurzagen. Zeker om uit te proberen. Wel eindje rijden maar nog ouderwetse kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik heb een Proxxon staan die ik eigenlijk nooit gebruikt heb. Ik weet het exacte type niet, moet ik even nakijken - maar hij valt iig in je prijsrange. Ik kan vanavond wel even een fotootje maken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Voor hstraat, die hegner waarbij je snaren moet omleggen is de polycut. Dat is volgens mij de duurste figuurzaagmachine die hegner levert.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Voor hstraat, die hegner waarbij je snaren moet omleggen is de polycut. Dat is volgens mij de duurste figuurzaagmachine die hegner levert.
Stond er toen hele tijd geleden een op marktplaats voor erg goedkoop :) ik bedoel maar als mensen niet weten wat ze verkopen kan je het soms goedkoop kopen. Maar dat is inderdaad een beest van een figuurzaagmachine.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Heb je de starters post wel gelezen. TS heeft budget van ongeveer 150 euro. Of heb je ergens een , verkeerd gezet :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.