Draagbalk

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hoe maak ik dan deze verbinding?
Schermafbeelding 2018-11-14 om 09.27.44.jpg
Verticale balken inwerken in de horizontale of gewoon met L ijzers vastzetten?

Groet,
Rudy
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Verticale balken een 10mm diep inwerken in de horizontale, dan twee stalen strips erover. Strips lang genoeg nemen zodat ze beide verticale en de horizontale balk kunnen klemmen.
Strips mogen gerust een 300 à 400mm op de verticale balken liggen, en worden op elkaar uitgelijnd, eentje vooraan en eentje achteraan de balken. Vastzetten met doorgaande bouten of draadeinden. twee bevestigingen per verticale balk. Eén bout in de horizontale balk.

Materiaal strips, plat ijzer 50 x 5mm. Bouten of draadeind M12 of M14
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik zie op de foto's meerdere zaken waarom het verstandig is er een constructeur bij te halen. Je laat precies zien waarom dit soort dingen in NL met een vergunning horen te gebeuren.

Eén voorbeeld: De stempels op de stammetjes zijn levensgevaarlijk!

Dringend advies: haal er snel iemand bij met kennis van zaken!
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik zie op de foto's meerdere zaken waarom het verstandig is er een constructeur bij te halen. Je laat precies zien waarom dit soort dingen in NL met een vergunning horen te gebeuren.

Eén voorbeeld: De stempels op de stammetjes zijn levensgevaarlijk!

Dringend advies: haal er snel iemand bij met kennis van zaken!
En hoewel je ze op het eerste gezicht tegen knik hebt beveiligd, ben ik nog nooit zulke lange en slanke stempel tegen gekomen.... Ik zou een beetje nerveus worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.