Opknappen van een inca euro 260 lintzaag, raad gevraagd

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hallo,

Ik ben bezig met het opknappen van een inca 260. ( Bij mijn model is het onderste wiel direct op de as van de motor gemonteerd.)
Daarbij vervang ik ook de rubbers op de wielen; die zijn helemaal ingedroogd.

Het bovenste wiel is makkelijk los te halen: seeger ring eraf en klaar.
Het onderste wiel losmaken blijkt lastiger: het inbusboutje heb ik gevonden, maar als die los is dan zit het wiel nog steeds goed vast.
Met een poelietrekker krijg ik hem vast los. Maar krijg ik het wiel er later dan weer op gezien de blijkbaar krappe passing?

Hopelijk kan iemand er iets over zeggen.

Thomas
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het onderste wiel is inderdaad van de motor as af te halen, ik kreeg het alleen niet met de poelietrekkers voor voor elkaar die ik hier had en heb er zelf wat voor in elkaar geknutseld en dat ging erg goed.
Het wiel is er gelukkig ook weer gewoon op te zetten, dit heb ik gedaan met een langere bout die in de as past een grote ring/plaatje ijzer en een moer. Wiel er goed opzetten de bout erin draaien waar de ring en moer op zitten bout tegenhouden en de moer aandraaien zodat het wiel op de as wordt gedrukt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hoi Robert Jan,
Bedankt voor je antwoord. Daar kan ik zeker wat mee.
Nu ik dit weet, ga ik eerst maar eens kijken of het wiel er echt af moet;)
Thomas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.