Breedte Hammer B3 Winner Comfort

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Goedemiddag,

Op de Prowood beurs de hammer B3 winner gezien. Had daarvoor ook al eens gekeken naar deze machine.
Daar vergeten meten/ vragen hoe breed hij is, met het comfort pakket.In de catalogus en op de website staat het niet.
Ik twijfel om deze te nemen in combo met een A3/31 of toch te gaan voor de c3/ 31 .
Nu heb ik een Robland K26 en soms is het storend dat de vlak/vandikte steeds moet plat gelegd worden om iets te zagen ( verder mis ook een beetje nauwkeurigheid, ondanks ik toch al toffe dingen gedaan heb met de Robland)
Dus als iemand eens zou willen meten ?
Alvast dank,

Jean
 
Laatst bewerkt:

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dan is je vraag niet heel duidelijk.
Maar als je bedoeld hoeveel ruimte je nodig hebt, voor de loopwagen. Uit mijn hoofd 4.5m
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Volgens mij bedoelt hij met de breedte de ruimte die de B3 nodig heeft van links naar rechts als je er voor staat. Dus eigenlijk de breedte van de roltafel plus de afstand van de ronde staaf waar de langsgeleider over gaat. Bedoel je dit?

hammer_B3-basic_01.jpg


Deze afbeelding komt van deze Felder-pagina: klik (Bij "technische Daten").
 
Laatst bewerkt:

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Beste,

Sorry dat mijn vraag misschien niet duidelijk was, maar dit bedoel ik inderdaad.
Met een oplegtafel van 1200 mm kom ik dan aan 843 + 290+1200 = ongeveer 2.3 m totale breedte ?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik twijfel om deze te nemen in combo met een A3/31 of toch te gaan voor de c3/ 31 .

Ik zou altijd opteren voor 2 lossen machines, meer flexibiliteit in plaatsing en als je de schaaf niet gebruikt druk je heb zo naar de wand. Ik heb veel plezier van 2 losse machines. De A3 en B3
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Beste,

Sorry dat mijn vraag misschien niet duidelijk was, maar dit bedoel ik inderdaad.
Met een oplegtafel van 1200 mm kom ik dan aan 843 + 290+1200 = ongeveer 2.3 m totale breedte ?

Nee, wat jij de oplegtafel noemt, wordt meestal de roltafel genoemd en die schuift de andere kant op (op de bovenstaande afbeelding schuift die van rechts naar links). De ruimte die daarvoor nodig hebt is 2 x de maat van de roltafel + wat ruimte om er achter te staan. Dus 2 x 1200 mm + 500 mm = 2900 mm. In de andere richting is de B3 290 mm + 843,5 mm = 1133,5 mm.
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Bedankt voor uw reactie Scheppie. Dat was ook mijn idee. Heb jij dan de A3/31 of de A3/41 ? Op die laatste zit nu een actie waardoor hij maar 500 € duurder is dan de A3/31 .
Terwijl de A3/41 toch 100 kg zwaarder ( = stabieler) en ook langere tafels heeft .
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Best LN,

Dit is wat ik bedoel met de oplegtafel , de roltafel is is bij het comfort pakket 2000 lang.Ik wou dus weten hoeveel ruimte de machine in beslag neemt als je achter de zaag staat.oplegtafel.jpg
 

StijnV

Actieve deelnemer
4 dec 2016
44
1
Even op aanpikken. Waar vind ik de catalogusprijs van de K3 Winner comfort..?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Bedankt voor uw reactie Scheppie. Dat was ook mijn idee. Heb jij dan de A3/31 of de A3/41 ? Op die laatste zit nu een actie waardoor hij maar 500 € duurder is dan de A3/31 .
Terwijl de A3/41 toch 100 kg zwaarder ( = stabieler) en ook langere tafels heeft .

Ik heb een A3-31 en ik zou voor 500 euro meer zeker voor de A3-41 gaan.... als ik hem nu voor dat bedrag om kon ruilen deed ik dat...
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
@ Stijn V

Login aanmaken op de site van Felder, dan kan je prijzen zien.

In de tijd van de verdeling door Tema had je gegarandeerd 's anderendaags telefoon om te zien of ze wat voor je konden betekenen, hoe het in Nederland zit of nu in België (dbs) weet ik niet.

Prijs op website verschilt niet veel met wat je zal betalen.... Transport is niet inbegrepen en duur. Veel meer dan een paar accesoires zoals een gratis zaagblad moet je niet verwachten. Als je héél véél koopt gaat het al wat beter.... Loont de moeite om de seizoensacties af te wachten: zijn echt serieuze kortingen. Worden door Oostenrijks moederfiliaal bepaald. Is in mijn ogen een vorm van productieplanning: 4 keer per jaar worden de machines fors goedkoper. Het duurt ongeveer een kwartaal om een machine te bouwen en te leveren :).
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Verder:

- schaaf en zaag/frees in losse machines, al vaak aangehaald op het forum.
- de lengte van de schaaftafels is in mijn ogen de grootste meerwaarde: dit is hetgene waar ik het meest hinder van ondervond bij kleinere machines (Rojek van 30 breedte, maar vooral te kort...). Gezien het 'maar' 500 euro is, zeker voor de 41 gaan...
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Transport is niet inbegrepen en duur. Veel meer dan een paar accesoires zoals een gratis zaagblad moet je niet verwachten. Als je héél véél koopt gaat het al wat beter.... Loont de moeite om de seizoensacties af te wachten: zijn echt serieuze kortingen.

De transportkosten (afleverkosten klinkt wat beter, want men zet de machine(s) in de ruimte waar ze komen te staan) bedragen (uit mijn hoofd) rond de 80, 90 euro per machine. Hou je trouwens wel — in het geval van een A3 — een mooi stalen hoekprofiel en een super-stevige pallet aan over.

Ik kreeg vorig jaar bij de gecombineerde aankoop van een A3 31 en een N4400 een heel klein beetje korting (afronding naar beneden) en een schoonmaakset cadeau (twee spuitflacons reiniger en glijmiddel).

Voor ons Hollanders is het natuurlijk wel even slikken dat er over de prijs niet te onderhandelen valt, maar anderzijds kan ik het ook wel waarderen (heb nl. gruwelijke hekel aan uitverkoop waar je het gevoel van krijgt eerder genept te zijn).
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
De transportkosten (afleverkosten klinkt wat beter, want men zet de machine(s) in de ruimte waar ze komen te staan) bedragen (uit mijn hoofd) rond de 80, 90 euro per machine. Hou je trouwens wel — in het geval van een A3 — een mooi stalen hoekprofiel en een super-stevige pallet aan over.

Ik kreeg vorig jaar bij de gecombineerde aankoop van een A3 31 en een N4400 een heel klein beetje korting (afronding naar beneden) en een schoonmaakset cadeau (twee spuitflacons reiniger en glijmiddel).

Voor ons Hollanders is het natuurlijk wel even slikken dat er over de prijs niet te onderhandelen valt, maar anderzijds kan ik het ook wel waarderen (heb nl. gruwelijke hekel aan uitverkoop waar je het gevoel van krijgt eerder genept te zijn).

Bij Tema bedroegen transportkosten 300 euro excl. Btw per transport, los van hoeveel machines het waren... Onderhandelbaar als de totaalafname groot genoeg was.... Korting ook in functie van totaalafname....
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Bedankt voor alle reacties.
Nu is er net zo een promo aan de gang. Het verschil tussen de A3 41 en A3 31 is exact 580 € ( omdat de silent power schaafas duurder is van de A3/41 )
Dacht transport 200 € in België ( maar plaatsing/instalatie zou daar niet bij inbegrepen zijn )
@ stijn V : informatie is gewoon te vinden op de website van Hammer, enkel voor prijzen moet je inloggen.
 

Fga

Actieve deelnemer
16 jan 2018
47
1
Hoe zit dat eigenlijk met installatie van deze machines: heb je Felder hier echt voor nodig of doe je dit eenvoudig zelf?
DB&S rekent hier namelijk een 500€ supplement voor aan..
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Hoe zit dat eigenlijk met installatie van deze machines: heb je Felder hier echt voor nodig of doe je dit eenvoudig zelf?
DB&S rekent hier namelijk een 500€ supplement voor aan..

Hangt een beetje af van wat men onder 'installatie' bedoelt.

De machines komen uit oostenrijk op een grote pallet (b.v. 1.8meter op 1.2 meter). Op deze pallet staat de machine vastgebout alsook een aantal onderdelen. Bij een paneelzaag heb je 3 palletten: 1 met de zaag en een paar onderdelen, 1 met de zijtafel, de oplegtafel en wat onderdelen, 1 met de rolwagen. Bij Tema was de gang van zaken dat de machines in hun atelier in elkaar gezet werden en dan uitgeleverd. In dat geval heb je hier echt niemand voor nodig. Ik heb vorig jaar een overeenkomst gemaakt waarbij de machines uitgeleverd werden zoals ze van de fabriek komen. Dit omdat ik ze een verdieping naar beneden moest takelen en dit in geval van de paneelzaag enkel mogelijk was met een gedemonteerde rolwagen. Een week later is een installateur van Felder gekomen om de machines hier in elkaar te zetten. Voor een vlak-vandiktebank wil dit zeggen dat de geleider nog op de machine moet gemonteerd worden (ook de geleidingsstang waarop deze gemonteerd staat). Voor een paneelzaag omhelst dit de montage van de rolwagen, de montage van de parallelgeleider met de geleider waarop deze verschuift, de aanbouw van de plaatstalen machinetafel aan de kant van de parallelgeleider... Het kalibreren van de aanslagen... Je kan dit zelf, er zit een duidelijke handleiding bij, maar een echt eenvoudig klusje is dit niet (zeker niet het monteren van de rolwagen). Ik veronderstel dat men bij DBS de machine ook sowieso monteert, en een zaag inzaagt (juist zetten van de geleiders) in hun werkruimte . In dat geval is 'installatie' niet echt veel soeps....
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Goedemiddag,

De B3 winner met comfortpakket gaat te breed zijn voor mijn werkplaats. Zijn er hier gebruikers die De B3 winner hebben ( met rolwagen van 125 mm en verstekaanslag van 90 mm ) die hun ervaring kunnen delen, zowel Positieve als negatieve.
Ik weet dat het geen echte paneelzaag is, maar om altijd de oplegtafel los te maken om ruimte vrij te maken heb ik ook geen zin.
Ivm de schaafmachine zal het de A3/41 worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.