Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: cnc kerstversiering

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010

cnc kerstversiering

De donkere dagen voor kerst komen al weer aardig dicht bij.
    Daarom nu alvast weer begonnen voor een kerstversiering voor de familie.

Kerstklok 2018.jpg

Vond dit een fraai plaatje.

Groet,
    Jan

Mooi Jan

Triplex en dan wit gespoten ?
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    materiaal is 6 mm populier multiplex, geschuurd.
    Lijkt op de foto inderdaad wit...

Groet,
    Jan

ah zo, ziet er leuk uit

Hoi Jan,

Het plaatje is recht van boven genomen. Daardoor kun je niet zien ,dat de "zaagsnede" al dan niet licht verbrand is. Het hele fijne figuurzaagwerk is namelijk gesneden met een laser. En daardoor zijn de snijvlakken licht verbrand. En misschien is het daarom ook wit gespoten.
    Ik heb het eens gezien op een tentoonstelling van kerststallen, en ook op ene eindexamenpresentatie van het Rotterdams HMC.

Met hartelijke groet,
    Bert Rosbach.
    Bert Rosbach.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    @BeRo, Dag Bert, klopt, de foto is recht van boven genomen. Ik heb de foto zelf genomen namelijk ;-)
    Deze kerstversiering heb ik op mijn CNC machine gemaakt met een 1.5 mm freesje. Er is geen sprake van licht verbrande snijvlakken.
    En nogmaals, het is ook niet wit gespoten. Het materiaal is 6 mm populier multiplex en daarna geschuurd met korrel 240.
    Als het met een laser gedaan zou zijn, dan heb je gelijk. Dan zouden de randen licht verbrand tot zwart zijn.

Groet,
    Jan

Beste Jan,

Knap werk. Is de aanvoersnelheid te regelen, zodat het freesje niet afbreekt?

Nog een vraag?
    Heb je geflitst bij het maken van de foto? Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, dat het hout zo wit is geworden.
    Je krijgt een mooier beeld als je gewoon licht hebt. Je moet dan wel een vaste hand hebben.

Met hartelijke groet,
    Bert Rosbach.

Daar maak je de familie blij mee, knap werk Jan.
    Groeten, Eric

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maja158 Bekijk Berichten
    @BeRo, Dag Bert, klopt, de foto is recht van boven genomen. Ik heb de foto zelf genomen namelijk ;-)
    Deze kerstversiering heb ik op mijn CNC machine gemaakt met een 1.5 mm freesje. Er is geen sprake van licht verbrande snijvlakken.
    En nogmaals, het is ook niet wit gespoten. Het materiaal is 6 mm populier multiplex en daarna geschuurd met korrel 240.
    Als het met een laser gedaan zou zijn, dan heb je gelijk. Dan zouden de randen licht verbrand tot zwart zijn.

Groet,
    Jan
    Heb je de delen los gefreesd (met/zonder tabs ?) of helemaal weg gefreesd ?
    Zoiets is inderdaad wel een leuk idee

Heb trouwens een leuk doosje binnen gekregen als ik er mee rammel klinkt het als K80 en K120 ;-)

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeRo Bekijk Berichten
    Is de aanvoersnelheid te regelen, zodat het freesje niet afbreekt?
    Voor het frezen gebruik ik het programma Mach3. Hierin is de snelheid te regelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeRo Bekijk Berichten
    Nog een vraag? Heb je geflitst bij het maken van de foto?
    Nee, tijdens het maken van de foto is er geen flits gebruikt. De eerste laag van het multiplex, het populierenhout dus, is van nature heel blank.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten