Welke figuurzaagmachine aan te schaffen?

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Hallo figuurzaagmachine-kenners,
Ik wil als cadeautje voor iemand een figuurzaagmachine kopen. Als ik "figuurzaagmachine" google, dan kom ik in 1e instantie tussen de 80 á 130 euro-advertenties tegen. Dat is dan ook zo'n beetje het maximale budget. Waar doe ik goed aan? Waar moet ik op letten? Het is voor hobby.
Zaagjes met of zonder pinnetjes? (Heb ergens een klk horen luiden...:eek:)

Ik zal ook nog wel een oproep doen op het marktplein hier, dus 2e hands mag ook.

Alvast bedankt voor de hulp!:eek:
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Op marktplaats staat er een hegner voor 60 euro in woerden. Lijkt me een goede keus.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Wow, dat ziet er uit als een goede deal, de poster is het merkje vergeten te noemen, vergelijkbare machines waar het merkje wordt actief boven de 200 op geboden. Kan natuurlijk niet spreken voor de kwaliteit van die specifieke machine, dat de vorige eigenaar er niet een nieuw zaagje op heeft gezet en hem waarschijnlijk jaren niet heeft gebruikt is niet het allerbeste teken, maar vaak is zoiets met een beetje liefde weer zo goed als nieuw te krijgen. Als het motortje het doet kan er ook niet veel mis gaan aan zo'n ding lijkt me.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Als het een hegner is voor 60 euro zou ik gewoon 60 bieden. als je de balg moet vervangen kost je max 50 euro. Ik werk nu al tijd op een hegner en bevalt me uitstekend maar goed dat zijn mijn 2 centen inbreng.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Op marktplaats staat er een hegner voor 60 euro in woerden. Lijkt me een goede keus.

Bedankt. Heb zondag gelijk een berichtje gestuurd, maar is niet op gereageerd. Gisteren/maandag stond er een bod van 130 euro. Vandaag staat ie gereserveerd en plotseling heeft iemand in Harskamp dezelfde machine staan met dezelfde foto's...voor 200 euro..
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
had ik mijn bod van 132,50 toch moeten laten staan :) dan had ik mijn andere hegner kunnen verkopen. Wel missen er paar dingen op deze en ik zag roest op de foto's. Maar ding is nieuw over de 600 euro.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Dit is een ouder type voor 200 euro. Zo een heb ik ook maar dan met toerental regelaar. Ik heb je een PB gestuurd er word ook een leuke Huvema te koop aan geboden. Ook prima figuurzaagmachine.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Inmiddels weet ik eigenlijk nog steeds niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n figuurzaagmachine. Hoogte- en breedtedoorvoer zijn niet zo belangrijk. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat en/of wachten totdat ie onder het bed verdwijnt naast de ongebruikte sportatributen..;)

Dus als iemand mij nog wat opheldering kan verschaffen vwb de vragen in mijn openingstopic..graag!
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Dit is een ouder type voor 200 euro. Zo een heb ik ook maar dan met toerental regelaar. Ik heb je een PB gestuurd er word ook een leuke Huvema te koop aan geboden. Ook prima figuurzaagmachine.

Ik heb op beide geboden alleen vraag ik me af wat een fatsoenlijke prijs is voor deze twee.
beide geven geen reactie op mijn bod.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Inmiddels weet ik eigenlijk nog steeds niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n figuurzaagmachine. Hoogte- en breedtedoorvoer zijn niet zo belangrijk. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat en/of wachten totdat ie onder het bed verdwijnt naast de ongebruikte sportatributen..;)

Dus als iemand mij nog wat opheldering kan verschaffen vwb de vragen in mijn openingstopic..graag!

Is het geen idee om dat een goedkoop model te kopen en die te gebruiken? Op die manier weet je door gebruik wat je zoekt en tegen welke limitaties (irritaties) je aan loopt met de huidige machine. Dan weet je veel beter wat je wel nodig hebt. Koop dan wel een oudere goede machine en geen goedkope nieuwe. Die oude raak je ook wel weer kwijt voor de aankoopprijs.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Is het geen idee om dat een goedkoop model te kopen en die te gebruiken? Op die manier weet je door gebruik wat je zoekt en tegen welke limitaties (irritaties) je aan loopt met de huidige machine. Dan weet je veel beter wat je wel nodig hebt. Koop dan wel een oudere goede machine en geen goedkope nieuwe. Die oude raak je ook wel weer kwijt voor de aankoopprijs.

Done!

...maar wel een oude én goedkope.

...en t zaagt ook nog!
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Eigenlijk een beetje topickaping, maar ik ben ook opzoek naar een figuurzaagmachine.

Er staan er op MP veel te koop, maar velen sturen hun machine niet op.

Passen alle zagen normaliter in alle apparaten? (Zoals Proxxon/Hegner?)

Ik zag bij een oude Dremel machine, maar daar passen volgens mij alleen hun eigen zagen in, en geen Olson (dat zijn de topzagen zo te lezen). Is dat correct?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.