Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rtm7qw3y Bekijk Berichten
    De vorm van de schaal is natuurlijk saai. Het ging me ook niet direct om de schaal. Met epoxy werken in combinatie met hout vind ik wel leuk. Dus het volgende stuk zal weer iets anders worden. Doel was ook om te ervaren hoe het draaien met hout en epoxy gaat.
    Ziet er goed uit.
    Wilde dit ook al een tijdje proberen, maar omdat ik meestal met vrij nat hout werk schijnt dir niet te werken.
    Tijdens open dag hout was ik van plan epoxy mee te nemen, maar toen toch vergeten.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Kun je nog wat meer vertellen over je ervaring en inzichten? Er komen op het forum regelmatig vragen over epoxy, dus dan kan dit draadje die mensen weer wat inzichten geven.

groet!
    meron

Hout moet inderdaad droog zijn. Dit esdoornhout kwam van de broeders uit Arnhem, die van de grote wit/groene tassen.

Ik ben de inzichten en ervaringen aan het verzamelen. Ik wil een drukketel hebben voor de kleinere werkstukken. Door de druk, 2 tot 4 bar, druk je de luchtbellen samen tot je ze niet meer ziet. Dat geeft een mooie heldere epoxy. Amerikanen doen dit veel. Ik zal mijn ervaringen dan hier ook plaatsen. Bedankt voor de reacties.

Zitten er 0,0 luchtbellen in ?
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Er zitten luchtbellen in maar die druk je zover samen dat je ze niet meer ziet. Zou je de druk eraf halen voordat de epoxy hard is dan worden ze weer groter.

Ik laat nu een drukketel maken door mijn vorige werkgever.
    Deze ga ook ook gebruiken als vacuumtank.
    Werkwijze is dan als volgt:
    Werkstuk in mal plaatsen
    Epoxy aanmaken
    Aangemaakte epoxy paar minuten in vacuumtank waardoor de lucht eruit
    gezogen wordt.
    Epoxy gieten.
    Werkstuk in druktank totdat epoxy is uitgehard.

Volgend project is bekend en zal hier geplaatst worden.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Dit ga ik zeker volgen.

Groet Pel.

Top! klinkt goed allemaal. Ik ga de ontwikkelingen volgen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik volg ook.
    Ronny
    2.7.0.0

Forum Rechten