Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Experiment met epoxy.

Esdoornschaaltje gedraaid.
    Ging er vnl om ervaring op te doen met epoxy gieten.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Kun je misschien ook een beschrijving geven hoe je e.a. hebt gedaan? Ik denk dat als je de epoxy naturel, dus doorzichtig had gehouden dat het mooier was geweest?

Groet Pel.

De kleur was ook een experiment Pel. De kleuren blauw en geel komen in sliertvorm een beetje terug en op andere plekken als groen. Epoxy gieten was dus ook uitproberen. Heb ervaren dat je een hoog toerental nodig hebt om epoxy te draaien. Ik heb eerst sleufgaten met de cirkelzaag gezaagd (tand breedte) tot 2 cm van de oppervlakte. Daarna deze volgegoten. Cirkel gezaagd met de lintzaag en draaien maar.

Geslaag experiment
    kleur of naturel, dat is natuurlijk heel persoonlijk
    Met een hamer past alles...

Zo is het, juiste samenvatting!

Mooi verslag. Zou je het een volgende keer weer zo doen?

De kleuren vermengen als je ze direct giet. Je moet de hars even laten staan tot een bepaalde temp. Hangt af van het type hars hoeveel juist. Zoek eens op youtube naar het highland boxes kanaal. Zij heeft ook tips om te gieten zonder vacuum, etc.

Ik wilde de kleuren juist niet gemengd hebben. Ik wil de toekomstige stukken die ik ga gieten niet met vacuüm doen maar in een drukketel. Schijnt betere resultaten te geven.

De vorm van de schaal is natuurlijk saai. Het ging me ook niet direct om de schaal. Met epoxy werken in combinatie met hout vind ik wel leuk. Dus het volgende stuk zal weer iets anders worden. Doel was ook om te ervaren hoe het draaien met hout en epoxy gaat.

Forum Rechten