Stage gereedschap

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo Allemaal,

Mijn stagebedrijf/werk in mn vrije tijd die geven aan iedere stageloper aan het einde van de stageperiode meestal een boormachine naja iets van 0 tot 250 euro dus bij de meeste een boormachine, maar heb thuis al wat boormachines staan naturlijk geen super kwaliteit lees hobby bosch, maarja voor thuis gebruik goed geschikt, dus wil ik liever geen boormachine denk ik, maar wil wat bijleggen een euro of 250 a 300 om een leuke invalcircelzaag van festool te kopen maarja daar ben ik nog niet helemaal uit wat het word

Boormachine ga je meer gebruiken maarja een festool invalcircelzaag ook wel je kan er vanalles mee dus dat is op je 17e een mooie neuwe festool invalcircelzaag te hebben, of toch een andere machine ?

Wat raden jullie aan ?

Gr stefan
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Invalzaag! Elke boormachine doet eigenlijk wel zijn werk. Elke cirkelzaag daarin tegen niet.
Je kan ook een elektrische handschaaf, decoupeerzaag, klopboormachine of iets dergelijks nemen.

Ik zal iets nemen wat ik nog niet heb.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Stefan1

Wat denk je van een decoupeerzaag, flexibel te gebruiken. mobiel div verschillende soorten zaagjes :D Komt altijd vanpas.

Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Stefan

Dat is erg leuk van je stagebedrijf. Veel jongens krijgen alleen een handdruk. Ik zou ook iets kiezen waar je later wat aan hebt. Geld bijleggen kan inderdaad een goede optie zijn.

Laat je het weten?

Oh ja : Ik bedoel dit als opbouwende kritiek : Het is voor iedereen wat leesbaarder wanneer je punten en komma's gebruikt in een zin. :D
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Is een mooie bovenfrees niet wat voor je?

Verder, staar je alsjeblieft niet blind op Festool, er zijn ondertussen vele andere merken die net zulke goede/betere invalzagen (of wat voor een machine dan ook) maken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Festool heeft voor medewerkers van detailisten een speciale aankoop regeling. Dit gaat dan op naam. Tegen een veel betere prijs dan waar de detailist kan inkopen. Vraag hier eens na.
Het doel ervan is dat als je zelf met het gereedschap werkt je het beter kan verkopen. Het moet echter wel via de werkgever gaan.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Op mn stage en werk werken we alleen met festool een boormachines van metabo, dus en handgereedschap heb ik al, stanley blokschaaf, japanse trekzaag etc, setje goede beitels.

Van mijn vmbo opleiding hoop gereedschap gekocht stanley en bahco, kan natuurlijk beter maar dat is wat voor later.

Invalzaag heb ik momenteel meer aan denk ik dan een bovenfrees.

En is natuurlijk goed geregeld met festool je zit bij de festool club
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
stefan1 zei:
Hallo Allemaal,

Mijn stagebedrijf/werk in mn vrije tijd die geven aan iedere stageloper aan het einde van de stageperiode meestal een boormachine naja iets van 0 tot 250 euro dus bij de meeste een boormachine, maar heb thuis al wat boormachines staan naturlijk geen super kwaliteit lees hobby bosch, maarja voor thuis gebruik goed geschikt, dus wil ik liever geen boormachine denk ik, maar wil wat bijleggen een euro of 250 a 300 om een leuke invalcircelzaag van festool te kopen maarja daar ben ik nog niet helemaal uit wat het word

Boormachine ga je meer gebruiken maarja een festool invalcircelzaag ook wel je kan er vanalles mee dus dat is op je 17e een mooie neuwe festool invalcircelzaag te hebben, of toch een andere machine ?

Wat raden jullie aan ?

Gr stefan


Ik raad aan eens een spellingscontrole te gebruiken...(.zonder als kruikezeiker te worden bestempeld...). :roll: :? :?
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Bestaat die spellingscontrole dan ook van Festool?

Zijn er al reviews van?

Gr. berton

p.s. We begrijpen toch wat ie zegt en hij is enthousiast over deze hobby, is belangrijkste denk ik. :D
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
stefan1 zei:
En is natuurlijk goed geregeld met festool je zit bij de festool club

Wat is er zo bijzonder aan de Festool club? alle voordelen bijv. toolpoints zijn inmiddels weggevallen, behalve dat je gereedschap verzekerd is... zitten trouwens wel behoorlijke voorwaarden aan.

Je hebt dus zelf een keuze om iets uit te zoeken voor dat bedrag? op zich heel netjes van het desbetreffende bedrijf, kan me nog herinneren dat mij een jaar of 7 geleden een briefje van 50 in de handen werd gedrukt als bedankje. Wat ik toen al heel wat vond trouwens.

Ik zou zeggen ga voor een decoupeerzaag of een invalcirkelzaag, dat zijn in ieder geval de 2 machine's die ik, over het algemeen het meest gebruik.

Groeten Geert,
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Geertjun zei:
stefan1 zei:
En is natuurlijk goed geregeld met festool je zit bij de festool club

Wat is er zo bijzonder aan de Festool club? alle voordelen bijv. toolpoints zijn inmiddels weggevallen, behalve dat je gereedschap verzekerd is... zitten trouwens wel behoorlijke voorwaarden aan.


Je hebt een hoop mensen bij elkaar die voor zichzelf en voor de anderen proberen goed te praten wat ze betaald hebben voor hun gereedschap. (Cognitieve dissonantie) :mrgreen:
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Geertjun zei:
Kan me nog herinneren dat mij een jaar of 7 geleden een briefje van 50 in de handen werd gedrukt als bedankje. Wat ik toen al heel wat vond trouwens.

Ik heb voor m'n stage ook geen stagevergoeding (in geld).
Misschien klinkt het gek, maar als eerstejaars meubelmaker moet ik natuurlijk nog veel leren, en ik heb liever dat ik nu gewoon kan leren om om te gaan met verschillende materialen waarmee ik nog niet heb gewerkt, en waar ik goede begeleiding krijg, dan dat ik productiewerk uitvoer waar ik niets van leer en dan een paar centen ontvang (klasgenoot).
Ik ga nog wel proberen of ik stukjes restmateriaal daar op formaat mag maken en op die manier kan beginnen aan materiaalstalen van de verschillende soorten plaatmateriaal. Als ik dat voor elkaar krijg dan vind ik het al perfect :)
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
nou toen ik 15 jaar geleden stage liep kreeg ik ook geld om gereedschap te kopen.

Dit was geen produktie werk en ik heb ook veel van de stage geleerd.

Helaas bestaat het bedrijf niet meer.
Want ik heb ook nooit meer zo'n goede bedrijf gevonden.

Ook bij de andere stage plekken heb ik vergoeding gekregen maar nooit produktie werk.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo Allemaal,

Zoals gezegd word het toch de invalcircelzaag, nu nog even 5 weken wachten dan heb ik hem.
Aangezien ik hem pas einde van mijn stage periode krijg.

Hopen dat er meer bedrijven zijn die een gereedschap vergoeding geven ofzo, dan kan ik mooi mijn electrisch gereedschap uit breiden.

Groeten Stefan
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
stefan1 zei:
Hallo Allemaal,

Zoals gezegd word het toch de invalcircelzaag, nu nog even 5 weken wachten dan heb ik hem.
Aangezien ik hem pas einde van mijn stage periode krijg.

Hopen dat er meer bedrijven zijn die een gereedschap vergoeding geven ofzo, dan kan ik mooi mijn electrisch gereedschap uit breiden.

Groeten Stefan

Toevallig. Ik zit momenteel ook in mijn eerste stage periode, en krijg waarschijnlijk ook iets van gereedschap als beloning. Een invalzaag is leuk, maar ben zelf al van plan een zaagtafel te kopen.
Een bovenfrees zou ook erg leuk zijn, maar kan op dit moment een bovenfrees van mijn opa lenen.

Misschien vraag ik wel om zo´n Japanse zaag. Een set lijmklemmen is ook super handig.
Of wel iets heel anders, een nieuwe lens voor mijn camera.

Ach, ik wacht het nog even af :D
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Alweer een tijd geleden, maar heb nu de Invalzaag en de Festool CXS gekocht, fijne machine's, kost wat maar dan heb je ook wat !.

De invalzaag heb ik eigenlijk nog niet gebruikt, komt nog wel als ik met MDF meubelen ga beginnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.