Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Nieuwe werkplaats

Nieuwe werkplaats

Aangezien het meer dan 30 jaar oude fietsenhok dat ik onze schuur noem, nu echt bijna omvalt, werd het hoog tijd om een nieuwe werkplaats te bouwen. De helft van mijn gereedschap en "spullen" ligt momenteel in de schuur en de andere helft in de kelder. Laat zich raden hoe vaak ik op en neer moet als ik een klus moet doen .

De oude schuur:
    IMG_0084.jpg

Aangezien tijd schaars is, heb ik de aannemer de ruwbouw voor de nieuwe werkplaats laten doen (in maart dit jaar). Ik ben nu nog bezig met de verdere afwerking.
    IMG_0061.jpg
    IMG_0066.jpg
    IMG_0071.jpg

Dit is de status een paar weken geleden. Inmiddels zijn de regenpijpen geplaats en is de vloer gecoat. Ben nu net klaar met het schilderen van de wanden.
    Dit weekend moet de electra en de verlichting er in. Vanuit het huis heb ik een krachtstroomkabel gelegd dus deze ga ik gebruiken voor zowel krachtstroom als de 220 aansluitingen.
    Hierna kan het leukste deel van het project beginnen, namelijk de inrichting van de werkplaats en het maken van de verschillende kasten, de werkbanken, etc etc.
    Laatst gewijzigd door Bosman; 24-10-18 om 21:29.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Wow schitterend, ik volg.
    Vriendelijke groeten,

Corné

Pfoe hé, wat een mooie ruimte! Heel veel plezier met inrichten!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Wauw, dat is een ruimte om trots op te zijn!
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Wink

Prachtig.
    Wat een verbetering tov het oude hok.
    Probeer em wel netjes opgeruimd te houden
    Laatst gewijzigd door 3dmazter; 25-10-18 om 12:10.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Ja lekker wel, nu zit mijn toetsenbord onder het kweil.

Mooi hoor meneer Bosman, dat komt helemaal in orde qua ruimte.

De afgelopen dagen heb ik gelukkig mogelijkheid gezien de elektra en de verlichting aan te leggen. Ben erg tevreden met de verlichting; goed gelijkmatig en voldoende licht. Ik heb nog armaturen over dus als ik de definitieve plaats van de werkbank heb bepaald, kan ik nog een armatuur direct boven de werkbank hangen.
    De volgende klussen staan nog op rol:
    - Ramen maken in de deuren
    - Werkbank met lades maken. Hiervoor wil ik het eiken blad van de bestaande werkbank gebruiken. Ik zag echter dat deze wat is gaan doorhangen aan de voorkant. Wordt dus iets meer werk dan gehoopt...
    - Kasten met deuren maken
    - Afzuiging in orde maken
    - Tafel voor de kolomboor maken
    - Freestafel maken. Heb me vandaag maar alvast getrakteerd op een mooie, nieuwe Triton bovenfrees
    - Vlak-vandikte bank onderstel maken
    - Onderstel voor de afkortzaak met goede afzuiging maken (en als het kan... investeren in een nieuwe zaag met wat meer capaciteit...)

Nog genoeg te doen dus.

Zo staat het er nu bij:

image3 (002).jpg

image4 (002).jpg
    Laatst gewijzigd door Bosman; 27-10-18 om 22:28.

pas maar op dat je vloer niet vies wordt
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    pas maar op dat je vloer niet vies wordt
    Kwestie van tijd

Forum Rechten