Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: Nieuwe werkplaats

De volgende klussen staan nog op rol:
    - mooie trap maken om boven te komen

Maar een mooie werkplaats hoor! Ruimte genoeg om alles lekker in te delen. Hou ons op de hoogte

Wauw! Gave werkplaats. Ik vind het ook in een mooie stijl gebouwd. Is aandacht aan besteedt.

Inmiddels weer een hele tijd verder en eigenlijk weinig tijd gehad om aan de inrichting van de werkplaats te werken. Er kwamen steeds weer projectjes tussendoor die best veel tijd kostten maar ook de mogelijkheid gaven wat te experimenteren met de indeling van de werkplaats.

Omdat het handgereedschap geen goede plek had, eerst maar eens begonnen met het gereedschapsbord. Heb French cleats overwogen maar heb geen behoefte aan de flexibiliteit (en vindt het eigenlijk een nogal raar systeem ) dus maar een plaat multiplex gepakt. Deel van het gereedschap geplaatst. Rest volgt nog.

Ook een setje bankschroeven voor weinig op de kop getikt. Het huidige blad van de werkbank hou ik (sentimentele redenen) maar wordt iets minder diep en breed. Het onderstel vervang ik door een houten frame met lades. De bankschroeven gebruik ik voor aan een wat grotere werkbank / montagetafel die nog gebouwd moet worden...

werkb 11.jpg

werkb 21.jpg

Mag ik vragen hoe jij je vloer hebt gecoat?

Heb je dat laten doen?
    Of ben je zelf aan de slag gegaan?

En zo ja met wat en hoe?

Op de vloer zit een epoxylaag die ik, na aanbrengen van een primer, direct over het beton heb aangebracht. De betonvloer had ik na het storten, kort gevlinderd waardoor deze redelijk egaal is maar niet super glad. Een paar kleine gaten heb ik voor het aanbrengen van de epoxy gerepareerd met voegmiddel voor tegels.

Het aanbrengen van de epoxy is zelf goed te doen. Goede voorbereiding is belangrijk aangezien het hardingsproces na het mengen van de epoxy natuurlijk niet te stoppen is. Mijn vloer is 55 m2 en dat was wel aanpoten om het erop te krijgen voordat het begon te harden. Was beter geweest met 2 personen maar het ging net (De omgevingstemperatuur heeft invloed op de snelheid van harden). Epoxy uitgieten en vervolgens met een roller egaal uitrollen.
    De epoxy is in alle ralkleuren te krijgen. Zijn een paar internet aanbieders (epoxywinkel, polyester shoppen, etc) die goede informatie op hun website geven en telefonisch ook zeer hulpvaardig zijn.

Omdat ik ook aan motoren en fietsen werk, wilde ik een vloer hebben die bestand is tegen alle stoffen, goed schoon te houden is, slijtvast en hard. En daarvoor is dit echt perfect.
    Een mogelijk nadeel is dat de vloer glad kan zijn, zeker in het begin. Dit kan worden opgelost door antislip toe te voegen tijdens het aanbrengen. Ik heb dat niet gedaan en heb eigenlijk geen probleem gehad met de vloer wat dit betreft.

Ok dank je wel voor je info......
    Ik heb zo over een paar maanden 80 m2 te doen dus dat gaat me niet in mn eentje lukken begrijp ik......

Ook ik ga die ruimte voornamelijk voor motorische dingen gebruiken.....(voor m'n hout heb ik een aparte schuur/garage)

Ik ga tzt eens op de sites zoeken die je genoemd hebt.

Nogmaals dank....

Gr,
    Danny

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    @Puff Met zo'n oppervlakte is het beton denkelijk ingezaagd. Dan kun je de vloer in delen in de epoxy zetten. Afplakken!

Forum Rechten