even voorstellen

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey,

ik ben ruben 22j uit ternat.
ik ben de jongste uit een gezin van 3 kinderen , zo heb ik nog een zus en had ik nog een broer (overleden in 2008) :cry:
van kinds af aan kwam ik al in contact met schrijnwerkerij ,
dit omdat mijn vader les gaf in de houtbewerking en na de schooluren thuis ook nog werkte.
en zo mocht ik hem vroeger soms eens helpen bij het aannemen van planken uit de vandiktebank ,
dingen aangeven enz...
men vader heeft vroeger tezamen met zijn schoonvader een werkruimte gegraven onder ons huis ,
hier had hij een langbandschuurmachine en een combine en nog wat kleine werktuigen staan.
helaas is mijn vader overleden aan een hersentumor in 1997 toen ik 9 jaar was.
dus had men moeder besloten de combine en langbandschuurmachine te verkopen voor mijn veiligheid.
dan ben ik naar don bosco gegaan waar men vader ook les gaf en daar schrijnwerkerij gaan volgen.
succesvol mijn 7de jaar gedaan , en na het afstuderen ben ik vast gaan werken in ikea,
omdat dit dicht bij de deur was , mooie uren en een goede verdienst.
maar nu hebben ze deze ikea 2 jaar geleden verhuist naar gent waardoor ik nu elke dag een 80km mag rijden voor op men werk en terug te geraken.
nu zou ik toch graag stilletjesaan terug met hout gaan beginnen werken omdat ik toch niet van plan ben om mijn hele leven te slijten als ikea medewerker.
dus heb ik hier laatst een het werkhuis eens mooi opgeruimd, en met al die ruimte kreeg ik toch jeuk in men handen om terug aan de slag te gaan en heb mij eind december een nieuwe combine besteld welke begin februari gaat geleverd worden , ik sta al te popelen om men eerste werkje te maken ( badkamermeubel ).
omdat ik ook graag knutsel heb ik mij laatst een figuurzaag gekocht waarmee ik onderstaande lichtboog heb gemaakt.
IMG_1320.jpg


IMG_1314.jpg


ook heb ik eens geprobeerd een doosje te maken op de lintzaag .
IMG_1326.jpg


en dit is nog een werkje dat ik in school heb gemaakt.
IMG_1336.jpg


IMG_1339.jpg


o ja voor ik het vergeet , mijn naam monkeyfreek komt door mijn 2de hobby.
zo heb ik een motomonkey ( kleine 4-takt moto ) waar ik graag aan sleutel en natuurlijk ook graag mee ga rijden bij mooi weer.
zo dit was het dan , ik hoop hier nog veel te leren en goede ideeën te vinden voor leuke projectjes .

groetjes
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom hier en wat heb je mooie dingen gemaakt. vooral dat blauwige effect met die dolfijnen zijn leuk. en dat tafeltje.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Monkeyfreek, van harte welkom.
Ze hoeven jou niet meer te leren hoe je hout moet bewerken, als ik dat tafeltje wat je gepost hebt, van de computer kon plukken, had ik het gedaan, oh zo mooi!!
Ad
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hartelijk welkom.
Mooi effect in de poot van dat tafeltje. Zelfgedraaid neem ik direct aan.
We gaan vast nog meer mooie (houtdraai)dingen van je zien.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Welkom op ons forum Ruben en dank voor je persoonlijke verhaal en om in de voetsporen van je vader verder te gaan, goed man!! Die werkstukken heb je die zelf gemaakt? Heb je ook nog mooie dingen die je vader gemaakt heeft?

jaap
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Nou nou... mooi om te zien dat het talent van je vader voortleeft in jou..... wat een diversiteit en mooie dingen maak je... welkom op het forum en hopelijk slaag je erin je houtdroom professioneel vorm te geven in de toekomst, IKEA is leuk maar als je dit kunt maken is er meer dan dat.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
iedereen bedankt voor de complimenten , dit is fijn om te lezen :)

@ Creatief_Met_Hout , ik ben idd wel even bezig geweest met dat tafeltje ,
hoeveel uur pressies kan ik me niet meer herinneren.

@ jaap , de werkstukken op de foto's heb ik zelf gemaakt.
ik zal binnenkort eens met men fototoestel bij de buren gaan foto's nemen van
dingen die men vader nog heeft gemaakt ;)

groetjes
ruben
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo ruben.

Welkom op dit mooie forum, wat door jou foto's weer wat mooier is geworden.
succes met de verdere werkstukken.

gr.albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.