Oei, enige ongeduldheid. Is een teken van belangstelling toch
Er kwamen een aantal andere zaken tussendoor. Een daarvan was dat mijn metaalwerkplekje was gebaseerd op een oude commode (van gelakt MDF) en dat begon toch aardig door te zakken...Dus van een Meranti deur 40x40 balken gezaagd, paar plaatjes multiplex, trespa en nog het een en ander:
Dat kan weer even mee.
Goed, verder naar de lamp.
Na ruim twee weken in de klem gezeten te hebben, komt hij er zo uit:
De vorm is aardig goed behouden! Enige terugveer maar er zit genoeg flexibiliteit in om hem met de hand in de goede vorm te kunnen buigen.
Om beide platen krom en bij elkaar te houden zit er in het midden een balk met daaraan 4x een gekromd stuk multiplex. Dit vast zwart gemaakt zodat dit minder moeilijk schilderwerk oplevert straks.
De twee stukken aan de bovenzijde van de balk zitten in een uitsparing en geschroefd, de twee stukken aan de onderzijde hebben een klempassing om de balk heen. Zo is de balk nog te verwijderen en los te bewerken.
Tijd om het weer in te klemmen met lijm. Best een hele opgave in je eentje maar volgens mij is het redelijk gelukt. Er zijn verschillende zaken waar je tegelijkertijd op moet letten: liggen alle lijmvlakken goed aan, zit het recht, komen de platen mooi t.o.v. elkaar etc.
De platen zijn iets vervormd tijdens het lijmen maar ik verwacht dat dit weer terugspringt bij het verwijderen van de klemmen. Deze haal ik er zaterdagmorgen af (donderdag om 23:00u gelijmd).
![]()