Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013

betaalbare vacuum klem

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand een meer betaalbare alternatief weet voor de festool vac-sys vacuum-klem? Of zelf iets geknutseld heeft.

Bedankt,
    EVS

Boeiend onderwerp! Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Op dit filmpje heeft iemand de Festool vacuümklem zelf gemaakt:

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Boeiend onderwerp! Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Op dit filmpje heeft iemand de Festool vacuümklem zelf gemaakt:

Deze had ik ook gevonden. Wat ik in dit ontwerp mis is een ventiel dat ingedrukt word als er een product word opgelegd. Ik was ook al opzoek of ik ergens in de CNC vacuum tafel kan vinden dat dit is heeft maar tot zover geen resultaat.

Het enige alternatief dat ik heb kunnen vinden is dit: Virutex SVN250 maar ik wordt er nog niet echt warm van.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boktor026 Bekijk Berichten
    Trend heeft ze ook.
    Link? Ik kan ze niet vinden.

Een ventiel kun je zelf maken.

Ik heb een filmpje gezien van iemand die piano's restaureert en die had een soort mft tafel met incra spullen en zelfgemaakte vacuumklemmen. Moet even zoeken of ik deze kan vinden.

Zoek op YouTube kanaal van klavier atelier.

Je hebt er nu even niks aan maar ik kan me herinneren dat ik een duitse site/filmpje heb gezien een tijdje geleden.......

Dat waren onderling koppelbare modules.......dat zag er veelbelovend uit.
    Ik kan zo 123 die link niet meer vinden maar ik ga nog even zoeken.

Gr,
    Danny

"edit"....

Het lijkt hierop......maar de site die ik bedoel had ook prijzen erbij staan....

https://www.schmalz.com/en/vacuum-cl...-m-sp-vc-m-spv
    Laatst gewijzigd door Puff; 06-08-19 om 13:02.

Schmalz kennende zullen dat stevige prijzen zijn

Forum Rechten