betaalbare vacuum klem

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand een meer betaalbare alternatief weet voor de festool vac-sys vacuum-klem? Of zelf iets geknutseld heeft.

Bedankt,
EVS
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Boeiend onderwerp! Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Op dit filmpje heeft iemand de Festool vacuümklem zelf gemaakt:

 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Boeiend onderwerp! Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Op dit filmpje heeft iemand de Festool vacuümklem zelf gemaakt:


Deze had ik ook gevonden. Wat ik in dit ontwerp mis is een ventiel dat ingedrukt word als er een product word opgelegd. Ik was ook al opzoek of ik ergens in de CNC vacuum tafel kan vinden dat dit is heeft maar tot zover geen resultaat.

Het enige alternatief dat ik heb kunnen vinden is dit: Virutex SVN250 maar ik wordt er nog niet echt warm van.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik heb een filmpje gezien van iemand die piano's restaureert en die had een soort mft tafel met incra spullen en zelfgemaakte vacuumklemmen. Moet even zoeken of ik deze kan vinden.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Je hebt er nu even niks aan maar ik kan me herinneren dat ik een duitse site/filmpje heb gezien een tijdje geleden.......

Dat waren onderling koppelbare modules.......dat zag er veelbelovend uit.
Ik kan zo 123 die link niet meer vinden maar ik ga nog even zoeken.


Gr,
Danny

"edit"....

Het lijkt hierop......maar de site die ik bedoel had ook prijzen erbij staan....

https://www.schmalz.com/en/vacuum-c...k/multi-clamp-suction-plates-vc-m-sp-vc-m-spv
 
Laatst bewerkt:

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Glasdragers zijn tegenwoordig niet meer zo duur, (10€) met een beetje huisvlijt is daar vast wel iets leuks van te maken denk ik zo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.