simpele frees-sjablonen voor cijfers en letters

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Handig systeem. Bedankt voor het delen! En met meerdere mallen zou je ook verschillende groottes letters of cijfers kunnen maken.
 

bror

Nieuw lid
21 sep 2014
4
0
Wat jammer nou, weer te laat met octrooieren. Graag gedeeld overigens.

Je kunt erg veel formaten maken. Met 1 cijfermalletje kun je verschillende diameters kopieerring gebruiken. als de hoogte van het 'schuifje' maar gelijk is aan de helft van de hoogte van het gat min de radius van de kopieerring.
Feitelijk maak je tweemaal een half cijfer met een overlappend horizontaal center.

je kunt vrij kleine cijfertjes maken:
IMG_4334.jpg

deze cijfertjes zijn gemaakt met onderstaand malletje en een ring van 20mm


IMG_4338.jpg
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Rogier , in één woord : Geniaal .

Ik weet niet of jullie dat ook hebben , maar de ene keer dat ik naar de foto's kijk liggen de cijfers er bovenop en de andere keer verzonken in het mdf . En nee.........ik heb niet aan de sterke drank gezeten . Die hadden ze niet in Zutphen , alleen draaikrullen en hakspaanders .:D

Wat mankeert er aan de 8 in het eerste filmpje ? Ik zie er niets aan .
 

bror

Nieuw lid
21 sep 2014
4
0
Bedankt voor de complimenten. Het bedenken van het principe koste iets meer tijd dan het maken van de malletjes. Maar ik was erg blij met het resultaat.
Ik ben van plan nog wat te experimenteren met malletjes voor erg kleine cijfertjes en eventueel lettertjes.

In mijn enthousiasme nam bij het testen, naast de snelheid ook de nonchalance toe, en heb ik het malletje niet goed op zijn plaats gezet bij het frezen van de acht. Daardoor is de acht zo'n 1,5 mm te laag geplaatst......klein slordigheidje, niet echt een onoverkomelijke ramp.

groet Rogier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.