Lamello's en dewalt 682

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Hallo, vraagje rond lamello's: ik kocht me gisteren een dewalt DW682. Nu ben ik het ding, samen met de gebruiksaanwijzing aan het bestuderen (ja, vrouwen gebruiken die effectief :p.
Al een en ander uitgeprobeerd ook. De instellingen bleken niet helemaal precies te zijn. Opnieuw afstellen lukt ook, niet zo heel moeilijk, maar nu komt de echte vraag: hoe diep moet die sleuf eigenlijk zijn voor een lamello, bijv nr 10. Nu is die net geen 12 mm bij de standaard instelling voor nr 10. En mijn multiplex is maar 12...
Hoe af te stellen vond ik ook al, maar wegens geen ervaring weet ik dus niet welke diepte dan wel ideaal zou zijn... Wie helpt?
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
186
39
Die sleuf moet iets (1 a 2 mm) dieper zijn dan een halve lamello, zodat de lijm nog een beetje weg kan. Voor multiplex 12 mm zou je dan lamello maat 0 moeten gebruiken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
HA niet alleen vrouwen lezen de fine manual hoor :) en wel handig zo'n draadje waarom een sleuf dieper moest zijn. Nooit over nagedacht eigenlijk.
 

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Merci voor de info, ondertussen al op het gevoel zoiets ingesteld. Helaas wel alleen nr 10 en 20 in huis, maar t lukt net. Nu zal mijn badkamer meubel sneller vooruit gaan!
 

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Was een grapje hoor, van die gebruiksaanwijzing. Alhoewel in mijn omgeving de mannen toch vaak direct aan het uitproberen slaan. :rolleyes:
Ik zal later nog wel eens iets tonen van mijn meubelavontuur, als ik meer tijd heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.