Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: Salontafel

Salontafel

Hoi allemaal,

De laatste tijd bezig geweest met deze salontafel. Ik volg al een tijdje Nathan Day, een Australische meubelmaker en deze salontafel is geinspireerd op zijn Vista St. tafel die je hier kan zien : http://www.nathandaydesign.com.au/gallery/
    Ik ben er heel trots op, was voor veel bewerkingen een eerste keer en een uitdaging door de vele hoeken, zeker met mijn "beperkte" arsenaal aan machines en gereedschap.

Ik vul dit binnenkort nog aan met foto's die ik tijdens het maken heb genomen. Je kan het proces ook volgen op mijn Instagram.

DSC04634c.jpgDSC04655c.jpgDSC04660c.jpgDSC04661c.jpgDSC04665c.jpgDSC04666c.jpg

knap gedaan zeg, ook die schuine zwaluwstaartjes

welk hout heb je gebruikt, notelaar ?

Indrukwekkend! Amerikaans Noten en Eiken, lijkt het? De lade is echt perfect zo, heel knap gedaan Heb je de poten met de hand (half) rond geschaafd?

Bedankt, idd Amerikaans Noten en Eiken (gerecycleerd als herinnering uit onze oude meubels : https://www.woodworking.nl/showthrea...675-Wijze-raad)
    De poten heb ik eerst 2 maal kwartrond gefreesd en dan gefinetuned met de kaart schraper.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Wat een prachtig gestileerd meubel wat je hier gemaakt hebt Bjorn, daar is heel wat meten bij te pas gekomen met al die schuintes en die verstekken die perfect passen. Ik zou het je niet na kunnen doen, de houtdikte heb je zo te zien behoorlijk dun gehouden, maar het is toch een heel stevig geheel. De lade is helemaal top met die schuine zwaluwstaarten, chapeau Bjorn.

Groet Pel.

Potdikkie dat is een mooie tafel!

Ik volg je op instagram maar had deze nog niet zien passeren, wat een enorm mooie salontafel en wat een vakwerk knap gedaan!!

Groetjes Christophe

Complimenten met dit prachtige project! Hoe heb je de bovenste hoeken van het blad gezaagd? Die gaan ruim over de 45 graden, dat lukt toch niet met een standaard zaagmachine

Fons

Wow....weer een mooi project

Ik zou ook graag wat foto's zien van het proces.

Forum Rechten