Led TL lampen keuze

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik ga ook eens kijken welke ik wil. Heb nu 1 tl balk boven de werkbank , dusdanig geplaatst als ik eronder sta ik zelf schaduw veroorzaak :) en wil deze al tijdje vervangen. Dank voor het draadje is mooi om de ervaringen te lezen.
 

Stinow

Nieuw lid
30 mrt 2014
9
0
Iemand misschien in de omgeving Veenendaal / Utrecht die ook LED lampen (of liefst batten) heeft hangen in zijn schuur?
Ik ben ook zoekende en érg benieuwd naar de licht opbrengst.

Groeten en dank!

Stijn
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Iemand misschien in de omgeving Veenendaal / Utrecht die ook LED lampen (of liefst batten) heeft hangen in zijn schuur?
Ik ben ook zoekende en érg benieuwd naar de licht opbrengst.

Groeten en dank!

Stijn

Ik heb ze hangen in Heelsum, 4 panelen van ik meen 50 watt en 6000K en dat in een ruimte van circa 32m2. Heel prettig licht, daglicht 6000K. Panelen gekocht in Veenendaal. Dus je hoeft niet ver.
 

harrynac

Nieuw lid
25 sep 2009
14
1
Uzech les Oules
Vandaag in de bestaande TL armaturen de 36 watt tubes vervangen voor deze:
Philips CorePro LEDtube EM 14.5W 865 120cm 6500 daglicht met starter.
Ik ben er zeer tevreden over, makkelijk te monteren en voor € 6.30 per stuk snel resultaat.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb inmiddels alle tl buizen vervangen voor led-tl 6000. En ik moet zeggen dat het een stuk prettiger werkt. Veel beter licht, en lekker helder. Had ik veel eerder moeten doen, maar ik zit er altijd tegenaan te hikken (iets met besluiteloosheid :) )

En ik hoef niet meer te wachten totdat alle lampen aanspringen. Lichtknopje om, en alles brand binnen nog geen halve seconde. En het bespaard ook nog stroom uiteraard!
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ik hen in mijn werkplaats van 50 m2 10 simpele led panelen 60 x 60cm zo eenvoudig mogelijk tegen het plafond geschroefd met 4 stuks L schroeven
kleur temp 4000 , ik vind dat een mooie kleur hel genoeg . De panelen geven prachtig diffuus licht dat prettig is voor je ogen
en weinig schaduw tijdens je werk. Ik zou zeggen twijfel niet en doen !
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Ik heb ze hangen in Heelsum, 4 panelen van ik meen 50 watt en 6000K en dat in een ruimte van circa 32m2. Heel prettig licht, daglicht 6000K. Panelen gekocht in Veenendaal. Dus je hoeft niet ver.

Waar in Veenendaal heb je die gekocht? Dat is vanuit Wageningen ook prima aan te rijden en ik vind het hiervoor prettig om ook wat advies te krijgen. Mijn werkhokje is zo klein dat ik geen hoofdpijn wil gaan krijgen van teveel licht..
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
@karangetang wat voor merk zijn je panelen? Ik denk ook 4000k te kopen, omdat dat komt over met binnenhuis verlichting, en betekende dat de kleuren ik zie binnen mijn werkplaat zal hetzelfde uitzien in huis.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ik heb ze van internet , ledlichtdiscounter.nl de goedkoopste die ik kon vinden 60 x 60 zo'n 40 watt ca 28 euro per stuk heb er 10 (werk plaat 50 m2 ; 5 m x 10m tegen het plafond geschroefd met eenvoudige schroefhaken . Ik ben zeer tevreden prachtig egaal licht Heb inderdaad 4000 graden Kelvin ik vind 6000 te wit maar daar denken anderen weer anders over
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.