Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Led TL lampen keuze

Led TL lampen keuze

Ik ben van plan om mijn tl buizen in de werkplaats te vervangen voor led tl's. Maar ik zit te twijfelen tussen 4000K (neutraal wit) en 6000K (puur wit)

Wie o wie heeft ervaring met 1 of beide kleuren en wat zijn de ervaringen? 3000K lijkt me zowiezo wat te geel licht en valt dus af.

Jelmer
    Ik loop al een tijdje met zelfde idee rond
    Plaats jij de leds in dezelfde armaturen ?
    En waar heb je de led-lampen gevonden ?

Menno

Ik houd dezelfde armaturen. Ik wil alleen de buis en starter vervangen.

Ik heb deze op het oog https://outledtl.nl/Led-TL-verlichti.../led-tl-120-cm

Deze zit in Drachten, dat is hier 20 minuutjes vandaan, dus haal ik ze zelf op.

Hallo,

Ik heb sinds kort ledlampen in mijn werkplaats in de vorm van een TL lamp en ze bevallen perfect! Het zijn 6 LED TL ECO Pro 150 cm 27 Watt T8 3000K armaturen.

Ze geven een ongelofelijke bak licht en ik vind de kleur prettig. maar goed, da's persoonlijk natuurlijk.

Kijk ook eens naar led batten ipv te buizen. Die hebben minder ruimte nodig, zijn goedkoper dan een led-tl + armatuur en geven een egaler licht. Ik heb ze in mijn garage en ben er zeer tevreden over. De kleurtemperatuur weet ik even niet uit mijn hoofd. Het is daglicht, dus waarschijnlijk 5500 - 6000K.

Ga voor 6500K voor je werkplek: je ogen zijn er gevoeliger voor, dus het lijkt sowieso helderder. Verder komt dit het best overeen met daglicht, dus kleuren zien er natuurlijker uit. Een goede buis plus reflectorcombi vind ik persoonlijk veel beter als een paneel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Deze heb ik gemonteerd , ook de 6000K omdat deze het meeste licht geeft . Zeker als je ogen wat achteruit gaan .
    https://www.ledlampaanbiedingen.nl/l...p65-6000k.html
    Makkelijk aan te sluiten en een hoogte van maar 3 cm .

Willem
    Laatst gewijzigd door Willempie; 16-10-18 om 22:29.

Heb hier 12x 20 watt 4000-4500 K hangen op 28 m2
    Bij de Chinees vandaan, geen armatuur nodig , deze schroef je zo aan de zoldering zo door te koppelen.
    Een bak licht had echt wel met minder toegekund , Maar is wel prettig zo

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Niet twijfelen, 6000 nemen. 5600 is neutraal daglicht, maar vind je niet zo snel in een led-buis. 6000 is iets witter. Voor een werkplaats vind ik dit zeer aangenaam. Is nog een natuurlijke kleur. 4000 is ietwat aan de gelere kant. Ben hier geleidelijk alles aan het vervangen door 6000 (rest is nog oude TL-buizen). 8000 komt ook voor, maar vind ik iets te veel naar de hoofdpijn kant... (neigt al ietwat naar het blauwe)

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willempie Bekijk Berichten
    Deze heb ik gemonteerd , ook de 6000K omdat deze het meeste licht geeft . Zeker als je ogen wat achteruit gaan .
    https://www.ledlampaanbiedingen.nl/l...p65-6000k.html
    Makkelijk aan te sluiten en een hoogte van maar 3 cm .

Willem
    Willem is één genoeg boven een draaibank?

Forum Rechten