Scheppach lintzaag HBS 32 helt over

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Vorige week heb ik een kleine "happer" gehad met mijn lintzaag. De zaag greep in een rond stuk hout, gevolg iets een knikje in de lintzaag, dit was nog gedeeltelijk te herstellen, en kan de lintzaag nog gebruiken voor het ruwere werk, maar zal spoedig vervangen worden. Nu valt mij op dat de machine overhelt naar links, dit was mij niet eerder opgevallen. Onder het zaagblad staat de machine haaks op de werkbank, boven het zaagblad helt de machine behoorlijk over naar links. De zaag op het bovenste wiel zit rechts van het midden, en op het onderste wiel links van het midden. Kan verder niets vinden wat verbogen of ontzet is, zaagt verder prima, geen vreemd geluid. Kan me ook niet voorstellen dat dat bij deze happer kon gebeuren. Heeft iemand ervaring met mijn probleem en weet je hoe je zoiets kunt afstellen of bijstellen of het op een andere manier kan oplossen?


Groet Jan

ps. volgens mij staan de foto's weer gedraaid, waarschijnlijk verkeerd gefotografeerd.
 

Bijlagen

  • IMG_1462.jpg
    IMG_1462.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 90
  • IMG_1463.jpg
    IMG_1463.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 91
  • IMG_1464.jpg
    IMG_1464.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 90

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Bedankt Skybiker, de zaag loopt inmiddels weer gelijk over het onderste en bovenste wiel, was een foutje van mijn kant, foute afstelling, maar waarom bovenste gedeelte zo over hangt hoop ik nog een antwoord op te krijgen
 

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Geen gezichtsbedrog, gemeten, staat wel anderhalve centimeter uit het lood, hoe heb je trouwens de foto’s zo gedraaid?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.