Zaag platform van Veritas

P

Pel

Guest
Mooie zaag Arie, hoe diep kun je met die zaag zagen?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Ik bedoelde dat je sacrificial planken van een bepaalde dikte moeten zijn. Ik weet het, voor de rest is het idee dat je er gewoon doorheen zaagt :)
 

WR1944

Oud hout
Veritas maakt de klemmen in twee maten. Die zijn gerelateerd aan het in de USA (en Canada) gebruikelijke constructiehout. Eén set is voor 1x3 (in werkelijkheid 3/4" x 2 1/2" oftewel 19 x 64) en de andere is voor 2x4 (in werkelijkheid 1 1/2" x 3 1/2" en dat is 38 x 89). Er worden ook proppen bijgeleverd waarmee je de klemmen in gaten kunt steken van 19 of 20 mm.
http://www.leevalley.com/us/Wood/page.aspx?cat=1,43455&p=75861

Daarnaast is er ook een kit die uitgaat van 1x3s met een draagtas om alles mee te kunnen nemen op karwei.
http://www.leevalley.com/us/Wood/page.aspx?p=76830
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
kan je dan niet even goed gewoon wat schroeven door de onderste laten draaien? Dan heb je die plastic dingen niet nodig? Of is dat wat kort door de bocht? ;)

Bedoel je in plaats van die plastic dingen twee stukken hout op de regels boren ? Dat kan natuurlijk.
Als je bedoelt de 'sacrificial' spullen erop schroeven, dat kan ook, maar dan heb je natuurlijk een soort grote ladder die je ergens moet bewaren. Het leuke aan dit systeem is dat je het eenvoudig kan demonteren.
 

tuoh

Oud hout
Nog even verder nadenken jongens:p

Paar jaar geleden heb ik deze gemaakt met wat duimse planken. Komt geen schroef of spijker aan te pas.
2m lengte en 1,10m breed, ruim voldoende voor het zagen van platen van 2,5 x 1,25m.
Opbouwtijd krap 4min, gedemonteerd gooi je het pakje hout zo in de auto.

De basis
IMG_1292.jpg
IMG_1293.jpg

klaar voor actie.
IMG_1295.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Nog even verder nadenken jongens:p

Paar jaar geleden heb ik deze gemaakt met wat duimse planken. Komt geen schroef of spijker aan te pas.
2m lengte en 1,10m breed, ruim voldoende voor het zagen van platen van 2,5 x 1,25m.
Opbouwtijd krap 4min, gedemonteerd gooi je het pakje hout zo in de auto.

De basis
Bekijk bijlage 80703
Bekijk bijlage 80704

klaar voor actie.
Bekijk bijlage 80705

Aan deze oplossing zat ik ook te denken toen ik dit draadje zag. Lee Valley maakt heel mooie gereedschappen en er zitten vaak goed doordachte oplossingen in (al is het voor 1 april). Maar er zitten ook gewoon hebbedingen tussen die weinig toegevoegde waarde hebben en zelf met een klein beetje inventiviteit gemaakt kunnen worden. Zoals deze houders voor het raamwerk. Voordeel van de houders is wel dat je eventuele planken voor het raamwerk niet mee hoeft te nemen en tijdens de klus kan verwerken. Anderzijds zal het doorsnee timmerhout op een werf teveel afwijkingen (krom, scheluw...) zijn om een vlak raamwerk te verkrijgen.
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Nog even verder nadenken jongens:p

Paar jaar geleden heb ik deze gemaakt met wat duimse planken. Komt geen schroef of spijker aan te pas.
2m lengte en 1,10m breed, ruim voldoende voor het zagen van platen van 2,5 x 1,25m.
Opbouwtijd krap 4min, gedemonteerd gooi je het pakje hout zo in de auto.

De basis
Bekijk bijlage 80703
Bekijk bijlage 80704

klaar voor actie.
Bekijk bijlage 80705
Dit raamwerk is nu veel te mooi geworden om in te zagen ....
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.