Best buy Kreg jig (& schroeven)

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Hoi,

Heb hier op het forum gezocht, maar het laaste topic betreffende kreg jigs is toch al enige tijd oud.
Ik vroeg me af welk type kreg jig jullie het meest gebruiken & waar jullie je schroeven (torx?) tegenwoordig aankopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de kreg jig met lijmtang, want platen verticaal klemmen lijkt me niet reuze handig.
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
Ik heb net de Kreg R3 gekocht met 2 verschillende doosjes schroeven erbij.
De 25mm schroeven zijn voor 13-18mm hout en de 32mm schroeven voor 18-19mm hout.
Beide schroeven zijn met grof schroefdraad voor wat zachtere hout.
Schroeven met fijn schroefdraad zijn voor de hardere houtsoorten.

grt. Michael
 

Joepbisschops

Actieve deelnemer
29 jun 2018
146
41
Ermelo
www.youphoutbewerking.nl
Kijk even uit met plaatmateriaal, dat is soms niet precies de opgegeven 18mm. Pas dan de diepte van het boorgat aan, of neem in plaats van 32 mm een 25 mm schroef. Bij mij kwamen ze op een paar plekken anders door het hout heen.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Kijk even uit met plaatmateriaal, dat is soms niet precies de opgegeven 18mm. Pas dan de diepte van het boorgat aan, of neem in plaats van 32 mm een 25 mm schroef. Bij mij kwamen ze op een paar plekken anders door het hout heen.
Jup, vervelend om te ervaren in plaats van hier te kunnen lezen :(
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Verdorie, die zou ik nog durven kopen enkel voor de boor.

(ik heb de K4 en de echte KREG boren zijn belachelijk duur)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.