Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Vervuurde berken schaaltje

Schaaltje van vervuurde berken, dit hout heb ik van Mathieu gekregen, ik heb de goede raad van Peter (Roestige Spijker) opgevolgd en de buitenkant veel schuiner naar het midden toe laten lopen. Het hout is redelijk goed te draaien alleen het kopshout geeft wel wat uitbreker maar met een scherpe beitel is dat toch te doen. Het schaaltje is 14.5 cm doorsnee en 6 cm hoog, ik heb het ± 5 keer met Glitsa parketlak gestreken, omdat het hout erg zacht is geeft die laklaag toch een goede bescherming.

Groet Pel.

Vervuurde berken schaaltje 1.jpg

Vervuurde berken schaaltje 2.jpg

Vervuurde berken schaaltje 3.jpg
    Hout wirktj.

Dat ziet er weer goed uit Pel. Mooi gedraaid.

Mooi hout, mooie glans maar ik zie nog iets anders...….. is dat een Fender Stratocaster daar op de achtergrond ?
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roestige Spijker Bekijk Berichten
    Mooi hout, mooie glans maar ik zie nog iets anders...….. is dat een Fender Stratocaster daar op de achtergrond ?
    Een Fender Peter, dat is een gitaar van ik meen €100 zo vals als ik weet niet wat, maar heel af en toe trek ik eens aan die snaren, maar ik kan er de ballen niet van.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Pel,

Mooi zeg, goede vorm en je houdt kennelijk van glanzende afwerking?

groeten, Hans

[QUOTE=Pel;290710]Een Fender Peter, dat is een gitaar van ik meen €100 zo vals als ik weet niet wat, maar heel af en toe trek ik eens aan die snaren, maar ik kan er de ballen niet van.

Bedoel je niet Felder, Pel?? Gelet op de aard van dit forum? :<) Groet, Hendrick

Hoi Hendrick..... dit is mijn schuld.... ik was begonnen over die gitaar.
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Hendrick, ik wil mijn Fender anders graag inruilen voor een Felder

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten