Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: harmonica deuren

Het raambeslag staat garant voor een zeer rigide constructie van het geheel, zwabberende vleugels ga hier niet tegenkomen

Alvorens ook maar iets vast te leggen, ga naar je dealer en vraag de werktekeningen op van dit type beslag.
    G.U. levert al van bij het begin top werktekeningen, en die heb je nodig bij de bouw van dit soort ramen en deuren.
    Alhoewel de raamprofilering dezelfde is al bij draai-kip ramen, kan er toch hier en daar een aanpassing nodig zijn.

Afmetingen van glassponningen zijn vrij te kiezen, dat heeft namelijk geen invloed op de werking van het geheel.
    Minimale houtdikte voor de vleugels en kaders zal 58mm zijn, maar dikker kan ook, in Duitsland gaan ze al naar 68 - 78mm dikte.

De buitenprofilering van de vleugels is de eurosponning met 4mm of 11mm luchtspouw. Het meeste beslag is standaard van afmetingen, 16mm breed de voorplaat, 12mm voor de onderliggende groef.

Maar alle details vind je terug op de werktekening(en) Bestudeer deze aandachtig, het goed functioneren van het geheel gaat afhangen van de kleinste details.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefke Bekijk Berichten
    Jac ik wil onderaan een paneel, van een nog nader te bepalen hoogte, die dienst doet als "spatrand" . Deze zorgt m.i. voor meer torsiestijfheid . Verbeter mij mocht dit fout zijn hé
    Klopt naar mijn idee, ik kan er niet aan rekenen, maar dat verbetert de stijfheid zeker. Misschien eerst een proefdeur maken en voelen hoe stijf die tegen torsie is. En, niet onbelangrijk ... wie gaat er met deze deuren smijten?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Misschien ook het overwegen waard: Centor E3 vouwdeurbeslag Dit systeem gebruikt de timmerfabriek waar ik m'n kozijnen laat maken. En kan geleverd worden met een zwarte aluminium onderdorpel.

Een paar jaar geleden ben ik een poos bezig geweest met een offerte voor een project waar twee vouwwanden, één van 5 en één van 7 panelen op de hoek samen moesten komen. Dit was niet mogelijk zonder een vaste stijl op de hoek, wat voor de klant een voorwaarde was, dus het project is niet doorgegaan. Wel ben ik toen op een andere werf gaan kijken waar en een gewone pui met dit systeem geplaatst was, en het werkte soepel en voelde degelijk aan (Ik herinner me wel dat er aan de binnenkant flinke kantschuiven in het zicht zaten)

Bedankt voor de raadgevingen
    Ik ga in elk geval de werktekeningen eerst opvragen . En rekening houden met de door tuoh opgrgeven secties .
    Frank jan dat beslag zal ik morgen eens opzoeken .
    En eerst zal ik wel een probeersel maken in grenen of iets dergelijks.

Het Centor E3 beslag is best wel prijzig vind ik , een volledige set voor 1 deur en 3 vleugels komt toch al op +- 1500 €
    Van het GU beslag heb ik nog geen prijzen gevonden .

Forum Rechten