Schuurpapier ecotools = miskoop

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Klopt, misschien is de titel niet heel handig gekozen = zou er tussen uit moeten het was mijn miskoop en niet perse voor een ander ook een miskoop
Dát gezegd hebbende, als je kijkt naar de prijs en de factor waarop ik langer doe met Sia (5x) dan is het eigenlijk niet goedkoop maar duurkoop, nog maar niet eens de tijd meegenomen die je langer bezig bent

De test van Wim laat overigens niet zien wat de standtijd doet, dat was waar het mij om ging, de eerste 20 a 30 seconden schuurt het prima, daarna word het rap mindere
Ik denk zelfs dat daar de tijds verschillen in wim zijn test door ontstaan, blijvend scherp zou het papier van ecotools beter scoren
Zelfde test nog eens doen op een vierkante meter, en dan kijken hoeveel vellen je nodig hebt om meters te kunnen maken ?
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik ben net klaar met een schilderklussen. Vier weken werk. Veel ecotools p 180 gebruikt. Op oude verf niet veel velletjes gebruikt. Ik heb niet het idee dat ik veel papier gebruik. Ik gebruik dit papier op een festool rs400. Ik heb juist de pest aan het Mirka schuurgaas. Niet over de schuurprestatie maar over het klitteband.
Het zou best leuk zijn op een standtijd test te doen. Alleen hoe kom je aan m2 geschilderd hout? Bij het schuren van moeilijke materialen zoals epoxy gebruik ik vaak festool granaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.