Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Question Industriele binnendeur maken

Goedemiddag,

Ik zit middenin een verbouwing waarbij ik eigenlijk alles zelf doe en ook zoveel mogelijk zelf wil gaan maken zoals binnenkort ook binnendeuren (4 stuks). Sinds enkele weken op dit forum aan het neuzen waar ik zeker bruikbare info kan vinden aangezien ik altijd wel wat te maken heb.

Het idee is om het volgende ontwerp te gaan maken van hout met melkglas:

DV_8_6771880_01_4c_NL_20180612221656.jpg

Nu heb ik weleens een eigen gitaar gemaakt en een eettafel maar dit is weer nieuw voor me

• Wat zijn de stevigste verbindingen zijn voor de 4 hoeken en de 2 horizontalen?
    • Wat is het beste materiaal zijn hiervoor? (multiplex?)
    • Kan ik ook 2 frames maken van bv multiplex en op elkaar verlijmen? (uiteraard rekening houdend met glas plaatsen)

Ben benieuwd naar jullie ideen!

Bedankt en groeten Paul

Ik zou als je hout met glas wil, de kaders een flink stuk breder maken. Wil je dit aangezicht houden, dan maak je het kader van metaal. Zoals in de industrie zeg maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik zou als je hout met glas wil, de kaders een flink stuk breder maken. Wil je dit aangezicht houden, dan maak je het kader van metaal. Zoals in de industrie zeg maar.
    Maar deze is toch echt van hout dus moet kunnen :-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Wil je dit in hout doen, dan zal de sterkte uit de dikte van het materiaal moeten komen, omdat je nu eenmaal weinig breedte hebt. Of dat er mooi uitziet betwijfel ik. Misschien koet je richting hybride denken, dus staal omkleed met hout, of een interne versteviging met staal op plekken waar dat nodig is.

Misschien kan je een gehard gazen deur beplakken met hout? Zoals het nu op het plaatje staat heb je ter hoogte van het slot geen hout meer.

Ik zou sowieso voor hardhout gaan voor de stevigheid, afgelopen zaterdag kwam ook zoiets voorbij in eigen huis en tuin op rtl4. O.a. Dekker hout verkoopt dit soort deuren staal look in hout. Succes!

Wegens het gewicht van glas zou ik kiezen voor acrylglas. Hierdoor komt er al veel minder kracht op de verbindingen te staan.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Hey hallo
    Ik heb de zelfde deur gemaakt uit vuren hout en ze hangen nu ongeveer een jaar en dat gaat dus prima ik heb het geheel voorzien van gelaagd glas 4mm
    En de verbindingen met domino’s gemaakt
    Mijn deur formaat is ook nog eens 90x260
    Kortom het is prima te doen in hout
    Succes er mee en hou ons op de hoogte
    Mvg Leroy

Vraagje voor Leroy. Wat voor houtmaat heb je voor het kader gebruikt?

Hoe breed heb je het hout genomen?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten