Industriele binnendeur maken

Paulusss

Nieuw lid
8 okt 2018
3
0
Krommenie
www.instagram.com
Goedemiddag,

Ik zit middenin een verbouwing waarbij ik eigenlijk alles zelf doe en ook zoveel mogelijk zelf wil gaan maken zoals binnenkort ook binnendeuren (4 stuks). Sinds enkele weken op dit forum aan het neuzen waar ik zeker bruikbare info kan vinden aangezien ik altijd wel wat te maken heb.

Het idee is om het volgende ontwerp te gaan maken van hout met melkglas:

DV_8_6771880_01_4c_NL_20180612221656.jpg

Nu heb ik weleens een eigen gitaar gemaakt en een eettafel maar dit is weer nieuw voor me :D


  • Wat zijn de stevigste verbindingen zijn voor de 4 hoeken en de 2 horizontalen?
  • Wat is het beste materiaal zijn hiervoor? (multiplex?)
  • Kan ik ook 2 frames maken van bv multiplex en op elkaar verlijmen? (uiteraard rekening houdend met glas plaatsen)


Ben benieuwd naar jullie ideen!

Bedankt en groeten Paul
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.919
2.536
Ik zou als je hout met glas wil, de kaders een flink stuk breder maken. Wil je dit aangezicht houden, dan maak je het kader van metaal. Zoals in de industrie zeg maar.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Wil je dit in hout doen, dan zal de sterkte uit de dikte van het materiaal moeten komen, omdat je nu eenmaal weinig breedte hebt. Of dat er mooi uitziet betwijfel ik. Misschien koet je richting hybride denken, dus staal omkleed met hout, of een interne versteviging met staal op plekken waar dat nodig is.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.919
2.536
Misschien kan je een gehard gazen deur beplakken met hout? Zoals het nu op het plaatje staat heb je ter hoogte van het slot geen hout meer.
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Ik zou sowieso voor hardhout gaan voor de stevigheid, afgelopen zaterdag kwam ook zoiets voorbij in eigen huis en tuin op rtl4. O.a. Dekker hout verkoopt dit soort deuren staal look in hout. Succes!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb de zelfde deur gemaakt uit vuren hout en ze hangen nu ongeveer een jaar en dat gaat dus prima ik heb het geheel voorzien van gelaagd glas 4mm
En de verbindingen met domino’s gemaakt
Mijn deur formaat is ook nog eens 90x260
Kortom het is prima te doen in hout
Succes er mee en hou ons op de hoogte
Mvg Leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Beste van houtum
Ik heb hier geen tekening van
Dit heb ik uit het blote hoofd gedaan
Maar als je iets wilt weten brand maar los
Mvg Leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey chevy
Nee dat klopt
Ik heb bommelscharnieren gebruikt zo dat de deuren beide kanten open kunnen
Das wel zo handig met kinderen
Maar een smal slot zou prima passen
 

VanHoutum

Nieuw lid
14 jul 2019
3
0
Dag Leroy,
Mijn vragen:
- welke houtsoort heb je gebruikt?
- heb je dat gelamineerd?
- welke verbindingen heb je toegepast?
Groet, VanHoutum
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey houtum
De houtsoort is vuren hout
Mijn advies is om het van meranti te maken ivm met strakker te kunnen schilderen
Het hout is niet gelamineerd
En de verbindingen heb ik met Dominos
Gemaakt
Mvg Leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.