Groupbuy: Zwaluwstaart-mal Animo Check

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
jpandriesse zei:
2x rvs 5mm, voor mij graag.

Wie voelt zich geroepen even een mooi lijstje, van de wensen tot nu toe, te maken? :mrgreen:

Ja, inderedaad, wie voelt zich geroepen om even wat bij te springen!

Voor we verder kunnen moeten we weten welke frezen we gaan gebruiken. En welke kopieer ringen en materiaal diktes!
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Volgens mij is een 17mm kopieerring het meest gebruikt en is een mal van 5mm wel nodig vanwege de dikte van veel kopieerringen.
Dan moet je een freesje hebben wat door de 17mm heen past.
Het freesje in de openingspost heeft een diameter van 15,8mm - dat lijkt erg krap te worden, maximale wanddikte van de kopieerring is dan 0,6mm.
Freesje met een kleinere diameter of toch een bredere kopieerring dan maar?

Ik wil best een lijstje maken hoor, alleen is het handig als die in de openingspost bijgehouden worden, en die kan ik niet bijwerken.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Sjoerd zei:
Volgens mij is een 17mm kopieerring het meest gebruikt en is een mal van 5mm wel nodig vanwege de dikte van veel kopieerringen.
Dan moet je een freesje hebben wat door de 17mm heen past.
Het freesje in de openingspost heeft een diameter van 15,8mm - dat lijkt erg krap te worden, maximale wanddikte van de kopieerring is dan 0,6mm.
Freesje met een kleinere diameter of toch een bredere kopieerring dan maar?

Ik wil best een lijstje maken hoor, alleen is het handig als die in de openingspost bijgehouden worden, en die kan ik niet bijwerken.

Als je hem in je eigen post zet, copieer ik hem er wel weer uit en plaats hem in de openingspsot
 

MRTN

Nieuw lid
2 sep 2010
21
0
Wie doen er mee:
Naam-aantal-materiaal
Rickkoorman
De Haan-2x-staal
Scheppie -2x
Armadaman-2x
Sjoerd 2x
Primera
Koffiedrinker- 1x - rvs
Iwan - 2x - rvs
Creatief_Met_Hout-2x
Janvandijk
Houtenklaas -2x - rvs
Knutselaar- 2x - rvs
gandel69- 1x - staal
Leroy-2x-rvs
schrijnwerker-1x-staal
Bernad-2x-rvs
Jelmer-1x
degele-2x-staal of RVS
zaag-1x-staal
iMarc-1x-staal
kieskes-2x-staal of RVS
Sander-2x
berrie-1x-rvs
jpandriese-2x-rvs
Pjerdudac-2x-rvs
gertjeb-2x-rvs
paulV-2x
MRTN-1x RVS
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Denk dat we met optie pakketen moeten werken. Wil liefst zo weinig mogelijk versies maken.

Indien de meerderheid 5mm wil. schrappen we de 3mm of andersom
Staal en RVS lijken me echte opties
en 17 en 27mm lijken me echte optie

A = Staal 17mm
B = Staal 27mm
C= RVS 17mm
D = RVS 27mm

EDIT: bericht geplaatst naar technische discussie
 

hans1

Nieuw lid
31 jan 2011
2
0
dit is mijn eersts post maar ik heb ook wel belang stelling bij 2keer rvs of staal maakt niet uit
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Voor mij graag 2 x staal of RVS liefst 5mm indien te weinig 5mm is 3 mm ook prima, en ja ik ga eveneens akkoord voor een gemeenschappelijke aankoop van de frees. Groeten DIF
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Wie doen er mee:
Naam-aantal-materiaal
Rickkoorman
De Haan-2x-staal
Scheppie -2x
Armadaman-2x
Sjoerd 2x
Primera
Koffiedrinker- 1x - rvs
Iwan - 2x - rvs
Creatief_Met_Hout-2x
Janvandijk
Houtenklaas -2x - rvs
Knutselaar- 2x - rvs
gandel69- 1x - staal
Leroy-2x-rvs
schrijnwerker-1x-staal
Bernad-2x-rvs
Jelmer-1x
degele-2x-staal of RVS
zaag-1x-staal
iMarc-1x-staal
kieskes-2x-staal of RVS
Sander-2x
berrie-1x-rvs
jpandriese-2x-rvs
Pjerdudac-2x-rvs
gertjeb-2x-rvs
paulV-2x
MRTN-1x RVS
hans1- 2x RVS of staal (bijgezet)
A = Staal 17mm - B = Staal 27mm - C= RVS 17mm - D = RVS 27mm
DIF 1x A en 1x B (5mm)
 

m.schreurs

Nieuw lid
23 sep 2010
2
0
Hoi,

Mijn eerste reactie is meteen te laat, vrees ik, maar kan ik nog 2x staal 3mm bestellen?

gr
Mark
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Hallo Thom,

Mijn naam is Jaap de Bruin, en ik ben sinds kort op dit forum aan het neuzen....(Ik zal mij t.z.t. wel eens voorstellen).
Ik ben nu op zoek naar een eenvoudige mal om zwaluwstaarten en lipverbindingen te frezen in massief hout, diktes van 16 tot 26mm.

Mijn bovenfrees is een DeWalt, weet 't nr even niet, het is een kopie van de oude Elu MOF 69, die ik ook nog heb. Spantangen 8mm, kopiëerringen kan ik aanpassen (lees: bijkopen zoals benodigd voor de mal, denk zelf aan 27mm).

Kun je de in eigen beheer ontwikkelde mallen nog leveren, en zo ja, welke afmetingen en prijzen?

Alvast dank voor je reactie, vriendelijke groet, Bri (mijn gebruikersnaam)
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hoi ik wil er graag 2 stuks hebben in RVS, maat kopieerring maakt niet uit, op mijn OF1400 kan je 17 mm en 27 mmm kopieerringen plaatsen, dikte is ook geen probleem
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Ben wel benieuwd hoe het vorig jaar is afgelopen. Is het gelukt voor de voorgestelde prijs? Hoe ziet het ding er uiteindelijk uit?
Misschien is het mogelijk het te herhalen? Zou dan ook wel interesse hebben.
 

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
Ook ik zou wel geinteresseerd zijn (al weet ik dat dit een oude thread is). Mocht er weer een dergelijk idee in uitvoering worden gebracht hou ik me aanbevolen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.