Laser engraver doet het niet meer

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mijn laser graveermachine doet het niet meer.
Met de T2 software (vrije versie) ging het wel, maar met de Benbox software ging de laser niet aan. De bewegingen waren geen probleem, maar de laser deed niets. De laser werkt nog (getest via T2 en rechtstreekse aansturing) en de software zou goed moeten zijn.
De problemen zijn begonnen nadat ik de software opnieuw geïnstalleerd heb. Zowel de driver op de machine als op de laptop.
Voor de driver gebruik ik deze versie: EleksMaker-Benbox.hex.
Wie weet er raad of heeft nog een andere versie van de driver.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
mocht je er hier niet uitkomen, probeer het dan even op cnczone.nl daar weten ze meestal wel raad met dit soort dingen
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Als die het met T2 wel doet moet het een instelling zijn in de software op de pc/laptop dat kan haast niet anders, in de firmware (software) op de machine lijkt me vreemd al zou je een andere/oudere versie kunnen proberen.

Zelf heb ik die standaard software heel snel aan de kant gedaan en T2laser aangeschaft dit werkt echt fijner. 1 nadeel vind ik wel dat als je overschakelt naar de besturing de laser voor een korte tijd geactiveerd wordt.
Ook de support is super, ik had een laptop die ik gebruikte die is kapot gegaan en zat dus dat de licentie overgezet moest worden, dit gaat heel simpel met een mailtje waar hij erg snel op reageert.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.