Beuken schaaltje met dubbele rand.

P

Pel

Guest
Van fouten maken daar leer je van, ik heb met dit projectje verschillende fouten gemaakt, ik denk dat ik in de toekomst nog maar wat fouten ga maken.;)
Ik wilden zo’n schaaltje maken wat Nico gemaakt heeft (manta ray bowl) maar dan veel eenvoudiger gewoon met een vierkante vleugel. Maar er gingen verschillende dingen mis. Ik kreeg op de onderkant een klein happertje, wat natuurlijk meteen grote gevolgen heeft, dus dacht ik, zaag er de hoeken maar af, maar dat was niet mooi.

Beuken schaaltje met dubbele rand 3.jpg
Toen de hoeken een beetje afgerond, het werd er eerlijk gezegd ook niet mooier op. Met het afsteek mes, wat ik net geslepen had, een veel te diepe insnede gemaakt voor de klauw, daardoor werd het gat voor de klauw te diep.

Beuken schaaltje met dubbele rand 4.jpg
Toen dacht ik de vleugels aan de bovenkant schaal in te zagen op de cirkelzaag, maar ik had te veel weg gezaagd, waardoor de onder en de bovenkant niet meer gelijk correspondeerde met elkaar. En de opening bovenkant veel kleiner werd, maar de schaal verder uitgehold. Toen heb ik de vleugel maar helemaal rond gemaakt, aan de bovenkant is hij 2 cm breed, onderkant schaal 1 cm, de schaal heeft een doorsnee 18 cm.

Beuken schaaltje met dubbele rand 1.jpg

Beuken schaaltje met dubbele rand 2.jpg
Afgewerkt met shellawax, soms heb je van die dagen dat alles tegen zit, en je dat ene na de andere blunder maakt, maar positief bekeken was dit wel weer een leer proces, dat wel.:D

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Iedere houtdraaier heeft wel een plank of doos met mislukkingen. Je kan er dan vol creatief tegenaan. Je hebt de vorm aangepast aan het hout. Netjes gedaan maar deze vorm is niet mijn smaak.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Iedere houtdraaier heeft wel een plank of doos met mislukkingen. Je kan er dan vol creatief tegenaan. Je hebt de vorm aangepast aan het hout. Netjes gedaan maar deze vorm is niet mijn smaak.


Ik niet, heb een plank met gelukt stukken, maar wel een container met mislukte stukken ;)

Pel, ik vind 'm geinig
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.