bestekbak maken

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ik heb een mooie dressoir waar ik een mooie set bestek in wil steken, maar ik zou graag een mooie bestekbak willen maken die netjes in een lade past (35x40cm).
Probleem is dat ik nog altijd geen bron voor dunne plankjes hout gevonden heb. Ofwel moet ik een massief blok hout uitfrezen, of een dikke plank laten verzagen en schaven tot dunnere plankjes. Plinten zijn te krijgen in een geschikte dikte en breedte, maar zijn allemaal afgerond of bewerkt.

Iemand een idee hoe ik dit doe?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Ik heb een zaagtafel en kan daarmee plankjes van 2 a3 mm dik zagen als je een zaagtafel bezit kan je het daarmee proberen.
Is dat een idéé voor je?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
kijk een bij en parket leverancier

op beton gelijmd parket is ongeveer 8mm dik
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wat voor houtsoort zoek je, ik kan wel wat maken voor je
Ik heb een vandikteschuurmachine dus ik kan vrij dun materiaal maken
Diverse houtsoorten heb ik liggen (oa. am. noot, kersen, cherrymaple, padouk, eiken)
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Verzagen en vlakken is te duur als ik het moet laten doen. Misschien dat ik in de loop van dit jaar toegang krijg tot een werkplaats met lintzaag en vandikte bank. Machines betaal ik per uur aan een voordelig tarief.
Multiplex wil ik niet. Masave hout kan misschien iets doen voor me, maar da's 2.5u rijden van me.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
301
18
Groningen
Laatst bewerkt:

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Pfieuw. Ja, met de hand valt dit te maken. Zou wel een goede oefening zijn. Ik had er nog niet aan gedacht :)
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Wat voor houtsoort zoek je, ik kan wel wat maken voor je
Ik heb een vandikteschuurmachine dus ik kan vrij dun materiaal maken
Diverse houtsoorten heb ik liggen (oa. am. noot, kersen, cherrymaple, padouk, eiken)
heel vriendelijk van je, maar Flevoland is mij ook wel wat ver, voor wat hout.
ik hout in gedachten, moest ik in de buurt zijn. ik wil al lang eens werken met kerselaar en dergelijke.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.