Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: walnoot

walnoot

Lekker de halve zondag achter de draaibank doorgebracht. Uiteraard een schaal gemaakt, maar ook een peper- en zout molen. Voor deze 2 molentjes heb ik het hout van een walnoot a.h.w. kops (ijl) gedraaid. De nerf loopt dus horizontaal, als het molentje rechtop staat. Dat vond ik zo'n grappig effect dat ik verdere vormgeving achterwege heb gelaten en ik even een foto met jullie wilde delen!
    Nu nog even zoeken naar 2 gelijke metalen knopjes...

hartelijke groet,

Ronald

http://www.dehoutdraaierij.nl

Attached files

Re: walnoot

Ronald, kops gedraaid geeft inderdaad het leuke effect, als het langsgedraaid zou zijn had je dit effect niet gehad. Waar koop je de binnenwerken van die molentjes?
    Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ronald,

Mooi strak werk. Dit is de beste vorm die bij dit hout paste. Meer welvingen hadden afbreuk gedaan aan het hout.

Mooi modern ontwerp Ronald. Heeft wel iets van het werk van Hans Scholte (http://www.houtdraaienindehaarlemmermeer.nl). Je zou ze zelfs naar beneden toe kunnen versmallen voor nog meer spanning. Maar dat is een kwestie van smaak.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Ad,

de maalwerkjes komen van craftsupplies.nl.

groet Ronald

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij
    Ad,

de maalwerkjes komen van craftsupplies.nl.

groet Ronald
    Bedankt Ronald, had ik eigenlijk moeten weten.
    Ad

Mooie 'romige' kleuren van het hout! Waarmee heb je deze kleuren naar voren gebracht, olie?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Mooie 'romige' kleuren van het hout! Waarmee heb je deze kleuren naar voren gebracht, olie?

Wouter,

de romige kleuren zijn van de walnoot zelf. het hout is geschuurd tot korrel 600 en daarna afgewerkt met friction polish. Soms vind ik het mooi om dingen glimmend af te werken...

groeten,

ronald
    dehoutdraaierij.nl

dat is mooi, vooral die verschillende kleurtinten.

Een prachtig stel molens!

Goed gezien om een sobere vorm te kiezen, zodat de sterke tekening en het kleurcontrast alle aandacht krijgen.

Hans

Forum Rechten