Aankoop Hammer N3800

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om voor de N3800 te gaan in plaats van de N4400, de prijs en wat ik er mee doe geeft hier de doorslag.

Boomstammen schulpen tot planken zie ik me zelf niet doen met mijn reuma, gewoon te zwaar, en zal de lintzaag dan het meest gebruiken om ruwe hardhouten balken naar bruikbare maten te zagen, en ik nog een aantal bogen wil zagen uit wat dikke schaaldelen om een bed te maken.

Maar nu de vraag,

Zal ik voor de 400 v of voor de 230 v versie gaan, 400 v heb ik gewoon maar mijn gedachte is een beetje dat 230 v voor de N3800 genoeg is, en deze met de tijd ook makkelijker te verkopen is dan een N3800 400 v.

Heb ik dit mis hoor ik dit graag van jullie, daar de meeste hier bij een 400 v machine toch wel voor de N4400 kiezen en ik vrees dat de meeste die een N3800 kiezen liever de 230 v versie hebben, met in gedachte het gebruik in de garage of schuur.


Ik hoor graag jullie mening,

Greetzz Sky.
 
Laatst bewerkt:

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
En soms komt je antwoord vanzelf op het juiste moment,

Het wordt de 400 v versie, daar een extra groep in mijn kast alleen door de vaste elektricien van mijn verhuurder geplaatst mag worden, kosten meer dan 200 euro ex, en een 400v aansluiting heb ik nog wel over.

Ook een voordeel dat ik het showroom model bij Felder heb genomen en zo de bezorgkosten gratis krijg, na even onderhandelen, mooi gebaar Hammer waarvoor mijn dank.

Dus vanaf midden volgende week ben ik de trotse eigenaar van een Hammer N3800 Lintzaag.

Maar toch nog vragen,

Nu wil ik va het weekend even een onderstel op wielen maken, en wil ik de N3800 gebruikers vragen wat de binnen maten van de voet zijn, mijn bedoeling is een plateau op wielen te maken waar de voet netjes overheen zakt.

Ook moet ik bij Ian wat linten bestellen, nu snap ik de TPI wel maar over de breedte van de linten heb ik nog niet veel nagedacht, wanneer een 10 mm of wanneer een 20 mm lint, 6mm snap ik wel voor de kortere bochtjes.

Greetzzz Sky.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ja dat is helemaal goed, Bedankt Boktor, het is dus meer een radius ding, ik dacht dat het buiten dat ook iets te maken kon hebben met rechter kunnen zagen bij b.v. een 25 mm lint, zo van meer stabiliteit bij flink dik en lang materiaal.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Skybiker,
Het onderstel van mijn N3800 heb ik zelf gróter gemaakt dan de voet, om de stabiliteit te verbeteren. De “footprint” van de machine neemt hiermee niet toe, je zit toch met de zaagtafel etc. Te zien in mijn posting van 24-3-2013: “Een giraffe op rolschaatsen”
Succes, en veel zaagplezier!
Gr, bri
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Bri,

IK had jou stuk al gevonden en gelezen, maar op jou manier is jouw tafel naar 99 cm gegaan, ik wil proberen rond de 95 cm te blijven vandaar dat ik de binnenmaat van de voet nodig heb.

Maar toch bedankt voor de info.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Ok, graag gedaan! De binnenmaat van de voet kan ik nu niet meer meten, maar de buitenmaten staan er wel bij. Daar gaat rondom ongeveer 1 cm af, schat ik, het staal van de voetrand zal ca. 5 mm zijn?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Grappig jij hebt de N3800 die ik bijna per ongeluk had gekocht...wilde 230 volt.
Ik heb overigens ook de transportkosten niet betaald.
Ik heb voorlopig de 10mm en 20 mm blades besteld bij Ian.
Ik heb hem gesteld en aan de grond vastgemaakt...ik verschuif liever de rest in mijn geval.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.