Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Nieuw stukje werkplaats

Beste forummers,

Omdat mijn werkplaats iets te klein wordt met alles wat erin staat, heb ik besloten om een stukje uit te breiden. Het gaat om een eenvoudige houtskeletstructuur met tweedehandse ramen in afromosia. De afwerking zal in hardhout zijn (padoek of iets anders). Omdat beelden meer zeggen dan woorden, volgt hieronder een klein beeldverslag, van het uitgraven van de grond om beton te gieten tot de laatste werkzaamheden van afgelopen weekend.

Atelier 19.jpg

Atelier 18.jpg

Atelier 17.jpg

Atelier 16.jpg

Atelier 15.jpg

Atelier 14.jpg

Atelier 13.jpg

Atelier 12.jpg

Atelier 11.jpg

Atelier 10.jpg

Atelier 9.jpg

Atelier 8.jpg

Atelier 7.jpg

Atelier 6.jpg

Atelier 5.jpg

Atelier 4.jpg

Atelier 3.jpg

Atelier 2.jpg

Atelier 1.jpg

ziet er mooi uit! ga je de muur waar het witte raam in zit nog geheel of gedeeltelijk doorbreken?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Dat raam gaat er inderdaad uit en de muur ga ik uitzagen tot op de grond. In het nieuwe stuk komen er aan beide kanten werkbanken en ladekasten voor mijn systainers. Voor de werkbanken ben ik nog aan het nadenken over een ontwerp. Al heel wat filmpjes bekeken op YouTube maar ik ben er nog niet uit wat het wordt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Dit weekend nog even wat verder gewerkt. Traag maar zeker, maar ik hoop dat ik volgende week met de buitenafwerking kan beginnen zodat alles klaar is tegen de winter. Alhoewel met de temperaturen van dit weekend vraag ik af of die er wel aan komt

De bijkomende werkplaats dient voor twee werkbanken aan beide zijden, en voor het opbergen van mijn Festool systainers. Door de recente aanschaf van mijn Felder en Hammer begon alles wel heel krap te worden, en had ik bijna geen plaats meer voor de assemblage. Mijn bestaande werkbank wil ik zeker gaan hergebruiken, maar aan de andere kant wordt het waarschijnlijk een werkbank naar het model van Benchworks: https://www.youtube.com/watch?v=ujdIvzg4t-A

Atelier 20.jpg

Atelier 21.jpg

Atelier 22.jpg

Waarom heb je de aanbouw smaller gemaakt dan je bestaande schuur?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Om mijn vrouw tevreden te houden, zij vond het anders te veel een tunneleffect:-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Al bekend met de Paulk workbench? Wellicht een goede oplossing voor je "ruimtegebrek".

Groet ahk

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AHK Bekijk Berichten
    Al bekend met de Paulk workbench? Wellicht een goede oplossing voor je "ruimtegebrek".

Groet ahk
    Dat is inderdaad een van de opties🙂

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Ondertussen nog wat verder gedaan aan mijn nieuw stukje werkplaats, en gisteren heb ik er de laatste hand aan gelegd

De eerste foto's zijn nog van een vroeger stadium, het laatste stukje heb ik gisteren (veel later dan ik zelf wilde) afgewerkt.

Atelier 5.jpg

Atelier 4.jpg

Atelier 3.jpg

Atelier 2.jpg

Atelier 1.jpg

Net of het niets is, echt knap! Hout komt ook mooi uit

Forum Rechten