Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32

Onderwerp: Notenhout kopen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Het HMC telt precies wel flink door. Voor eerste keus Pollmeier beuk betaal ik rond de 800 euro/m3. Eiken boolhout rond de 1500 euro, afhankelijk van de dikte.
    Prijzen in of ex btw?

Even de juiste prijzen van het hmc 27 mm dik fout vrij.
    Beuk 1550
    Eik 3750
    Mahonie 2175

Maar tegen deze prijzen mogen ze het kopen vanaf 30 cm x vallende breedte. Korter mag ook maar past het niet zonder hulpmiddelen door de vandikte bank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefmen Bekijk Berichten
    Prijzen in of ex btw?

Even de juiste prijzen van het hmc 27 mm dik fout vrij.
    Beuk 1550
    Eik 3750
    Mahonie 2175

Maar tegen deze prijzen mogen ze het kopen vanaf 30 cm x vallende breedte. Korter mag ook maar past het niet zonder hulpmiddelen door de vandikte bank.
    Inclusief BTW
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Je kunt er een notenhouten lat met een sponning tegen aan lijmen zodat je een groter lijm oppervlak hebt.

Groet Pel.

Bijlage 80221
    Is dat de manier waarop een massieve rand rond een gefineerde plaat wordt gelegd?
    Je gaat dan waarschijnlijk heel goed het verschil tussen de plaat en het fineer zien, ook al krijg je de naad heel mooi dicht.
    Moet het fineer niet over de lijst heen lopen op deze manier. Dan zal je wel zelf het fineer moeten aanbrengen.
    Ik zou een lat onder de plaat lijmen en over de lat en de plaat heen een fineerband aanbrengen zoals je zou doen als je enkel de zijkant van de plaat afwerkt. Dan heb je een heel dun randje wat nauwelijks zichtbaar is.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Jou methode is zeker ook goed Mathieu en zelf beter als je een recht hoek wilt, maar de TS wilde de kant afronden vandaar dat deze optie voorstelde.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Jou methode is zeker ook goed Mathieu en zelf beter als je een recht hoek wilt, maar de TS wilde de kant afronden vandaar dat deze optie voorstelde.

Groet Pel.
    Dat is juist, dan kom je er niet met een strookje fineer tegen de zijkant.
    En kleurverschil gaat dan waarschijnlijk ook minder opvallen.

Het zal wel een kleine afronding worden, meer vanuit praktisch opzicht. Maar alsnog is de kantlat optie wel een goed idee!

bel Mark Terhörst. houthandel in Legden vlak bij Enschede. Hij heeft prachtig noten liggen en is altijd redelijk geprijsd. +49 2566905550
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Wat een geld voor notenhout
    Dan te bedenken dat in Hongarije hele stammen gewoon de kachel in gaan
    Mijn zusje woont daar en neemt zo nu en dan wat stammen voor me mee
    Helaas kan mijn zwager niet langer dan ruim 2 mtr vervoeren in zijn auto
    Ze hebben afgelopen zomer wat "wijnhuisjes" erbij gekocht , daar staan veel notenbomen op
    Daar moeten er wat van worden geveld ,als beetje mee zit komt het deze kant op

Tja, Nederlands noten heeft vaak een slecht ontwikkelde kern. Zie bv. deze:

https://link.marktplaats.nl/m1331493439

50 cm dik, en 15 cm kern. Daar is het slecht meubels zoals hierboven van maken....

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    MDF plaat gefineerd met notenfineer 2500 x 1240 x 19 mm €39.09 per M². https://www.baars-bloemhoff.nl/mater...19mm-zid172922

Groet Pel.
    Ik haak even aan want ik zoek ook mooi gefineerd plaatmateriaal. Sites als deze verkopen toch niet per plaat cq aan particulieren?
    Van dik hout...

Forum Rechten