Notenhout kopen

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Het HMC telt precies wel flink door. Voor eerste keus Pollmeier beuk betaal ik rond de 800 euro/m3. Eiken boolhout rond de 1500 euro, afhankelijk van de dikte.

Prijzen in of ex btw?

Even de juiste prijzen van het hmc 27 mm dik fout vrij.
Beuk 1550
Eik 3750
Mahonie 2175

Maar tegen deze prijzen mogen ze het kopen vanaf 30 cm x vallende breedte. Korter mag ook maar past het niet zonder hulpmiddelen door de vandikte bank.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Prijzen in of ex btw?

Even de juiste prijzen van het hmc 27 mm dik fout vrij.
Beuk 1550
Eik 3750
Mahonie 2175

Maar tegen deze prijzen mogen ze het kopen vanaf 30 cm x vallende breedte. Korter mag ook maar past het niet zonder hulpmiddelen door de vandikte bank.

Inclusief BTW
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Je kunt er een notenhouten lat met een sponning tegen aan lijmen zodat je een groter lijm oppervlak hebt.

Groet Pel.

Bekijk bijlage 80221

Is dat de manier waarop een massieve rand rond een gefineerde plaat wordt gelegd?
Je gaat dan waarschijnlijk heel goed het verschil tussen de plaat en het fineer zien, ook al krijg je de naad heel mooi dicht.
Moet het fineer niet over de lijst heen lopen op deze manier. Dan zal je wel zelf het fineer moeten aanbrengen.
Ik zou een lat onder de plaat lijmen en over de lat en de plaat heen een fineerband aanbrengen zoals je zou doen als je enkel de zijkant van de plaat afwerkt. Dan heb je een heel dun randje wat nauwelijks zichtbaar is.
 
P

Pel

Guest
Jou methode is zeker ook goed Mathieu en zelf beter als je een recht hoek wilt, maar de TS wilde de kant afronden vandaar dat deze optie voorstelde.

Groet Pel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Jou methode is zeker ook goed Mathieu en zelf beter als je een recht hoek wilt, maar de TS wilde de kant afronden vandaar dat deze optie voorstelde.

Groet Pel.

Dat is juist, dan kom je er niet met een strookje fineer tegen de zijkant.
En kleurverschil gaat dan waarschijnlijk ook minder opvallen.
 

DeBo

Actieve deelnemer
23 feb 2016
35
0
Achterhoek
Het zal wel een kleine afronding worden, meer vanuit praktisch opzicht. Maar alsnog is de kantlat optie wel een goed idee!
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Wat een geld voor notenhout
Dan te bedenken dat in Hongarije hele stammen gewoon de kachel in gaan
Mijn zusje woont daar en neemt zo nu en dan wat stammen voor me mee
Helaas kan mijn zwager niet langer dan ruim 2 mtr vervoeren in zijn auto
Ze hebben afgelopen zomer wat "wijnhuisjes" erbij gekocht , daar staan veel notenbomen op
Daar moeten er wat van worden geveld ,als beetje mee zit komt het deze kant op
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik heb recentelijk een plaat mdf gefineerd Eiken gekocht bij Nijhoff in Baarn. Noten kunnen ze ook wel leveren maar niet op voorraad. De plaat eiken kost 127 euro. Dat is dan 250x122x19mm
 
P

Pel

Guest
Ik haak even aan want ik zoek ook mooi gefineerd plaatmateriaal. Sites als deze verkopen toch niet per plaat cq aan particulieren?

Ik heb even een mailtje naar Baars-Bloemhoff gestuurd met de vraag of ze ook plaatmateriaal aan particulieren verkopen, helaas doen ze dat niet. Maar je kunt wel bij een interieur bouwer of timmerbedrijf bij jou in de buurt plaatmateriaal bestellen.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.