tip: Marunaka surfacer

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Mocht iemand nog interesse hebben in een (super) surfacer van Marunaka, hier is er eentje in de veiling (bij BVA) en gaat voor een prikkie weg (als er niet ineens veel mensen bieden). Is tot 3 oktober 16:00 geopend

als ik de plek had om 'm weg te zetten wist ik het wel!
 
Laatst bewerkt:

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
301
18
Groningen
Dat soort websites gebruiken gewoon bots die automatisch meebieden. Dus elke keer dat je biedt komt er een nieuw bod van een zogenaamde persoon overheen, tot je bij het bedrag komt dat ze daadwerkelijk willen hebben. Het uiteindelijke bedrag zal dus niet echt in de buurt van zo'n startbod komen.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Waar baseer je dat op? Er wordt gewoon een notaris als toezichthouder toegewezen.
Die gaan niet zomaar hun vak op het spel zetten voor een veiling hoor.
En zo heb ik het zelf ook nooit ervaren. Heb er vaak genoeg koopjes vandaan getrokken, maar zie ook vaak genoeg (vooral bij gereedschap) dat mensen in hun enthousiasme meer bieden dan het product uberhaupt waard is. En dan komt er nog BTW en opgeld overheen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat soort websites gebruiken gewoon bots die automatisch meebieden. Dus elke keer dat je biedt komt er een nieuw bod van een zogenaamde persoon overheen, tot je bij het bedrag komt dat ze daadwerkelijk willen hebben. Het uiteindelijke bedrag zal dus niet echt in de buurt van zo'n startbod komen.

Broodje aap...

Notaris zou dat echt niet riskeren
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Is daadwerkelijk zo, en daar is ook niets mis mee. Je zegt gewoon "dit is mijn maximum bod" en het systeem bied inderdaad automatisch het minimumbedrag over het eerstvolgende bod. Totdat je limiet is bereikt. Ideaal om niet continu online te moeten kijken, en eveneens om je vooropgestelde limiet aan te houden ipv je te verliezen in het moment ;)
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Is daadwerkelijk zo, en daar is ook niets mis mee. Je zegt gewoon "dit is mijn maximum bod" en het systeem bied inderdaad automatisch het minimumbedrag over het eerstvolgende bod. Totdat je limiet is bereikt. Ideaal om niet continu online te moeten kijken, en eveneens om je vooropgestelde limiet aan te houden ipv je te verliezen in het moment ;)


jij hebt het over bod-services zoals op ebay standaard zijn, die wel steeds worden gedaan in opdracht van een echte persoon die het item koopt. city17 had het over bots van de eigenaar uit die steeds het bod plaatsen om de prijs kunstmatig te verhogen, maar dus niet afkomstig zijn van echte deelnemers die wat willen kopen. Groot verschil.

Echter geloof ik ook niet dat dat laatste bij BVA gebeurt.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Het lijkt me ook wel een tamelijk risicovolle strategie om dergelijke bots in te zetten (als eigenaar van de veilingsite en verkoper), want wat is de garantie dat het bod van de bot niet het winnende bod is, zodat de verkoper of veilingorganisator zit met - in casu - een super surfacer tegen een prijs die niet marktconform is (anders had een marktdeelnemer hem immers wel gekocht).

Hoe dan ook valt het me wel op dat op veilingen regelmatig idiote bedragen worden geboden. Dat wil zeggen bedragen die - zeker inclusief veilingkosten en BTW - hoger zijn dan de prijs waarvoor je het gewoon bij de winkel om de hoek kunt kopen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het lijkt me ook wel een tamelijk risicovolle strategie om dergelijke bots in te zetten (als eigenaar van de veilingsite en verkoper), want wat is de garantie dat het bod van de bot niet het winnende bod is, zodat de verkoper of veilingorganisator zit met - in casu - een super surfacer tegen een prijs die niet marktconform is (anders had een marktdeelnemer hem immers wel gekocht).

Hoe dan ook valt het me wel op dat op veilingen regelmatig idiote bedragen worden geboden. Dat wil zeggen bedragen die - zeker inclusief veilingkosten en BTW - hoger zijn dan de prijs waarvoor je het gewoon bij de winkel om de hoek kunt kopen.


Toch gebeurt het, in kocht eens een OF2200 frees voor een mooi prijsje
voor mij (bij afhalen) stond iemand van oor te oor te glunderen, had een invalzaag, lininaal en nog wat voor slechts 2000 euro gekocht (all-in)
In kon het niet nalaten om het even na te rekenen toen ik thuis was

Ja hoor, hij was goedkoper uit, als je uitging van de duurdere winkels, maar zoals velen hier, toch even verder kijken dan je neus lang is was hij toch te duur uit
Hij had dan wel nieuw spul, nadeel (bij festool iig) was dat er geen bon was van een winkel en je dus ook geen garantie krijgt van festool

Mensen verkijken zich nog wel eens op de prijs en gaan dan te veel betalen, maar hey....je kan ook geluk hebben
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Mocht iemand nog interesse hebben in een (super) surfacer van Marunaka, hier is er eentje in de veiling (bij BVA) en gaat voor een prikkie weg (als er niet ineens veel mensen bieden). Is tot 3 oktober 16:00 geopend

als ik de plek had om 'm weg te zetten wist ik het wel!

Thanks voor de tip.... nu al 2x een voor bij laten gaan voor 500-600 euro ex. Had ik het toen maar gedaan. Nou ja, er is nu vast iemand anders gelukkig mee.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Mocht iemand nog interesse hebben in een (super) surfacer van Marunaka, hier is er eentje in de veiling (bij BVA) en gaat voor een prikkie weg (als er niet ineens veel mensen bieden). Is tot 3 oktober 16:00 geopend

als ik de plek had om 'm weg te zetten wist ik het wel!


Let er wel op dat het een marunaka is tbv verouderen van vloeren, hierbij worden bewust de messen beschadigd zodat je krasjes en groeven krijgt. Als toevoeging een rol met metalen voorwerpjes zodat je kuiltjes ed krijgt zodat je de indruk krijgt dat de vloer al enige jaren oud is.

Maw, ik denk als je deze als schaaf wilt gebruiken voor nieuw hout en glad resultaat je nieuwe messen nodig heb twv +-720 ex btw. er is ook een wisselmes systeem beschikbaar maar hier liggen de prijzen iets hoger.

Mvg wilco
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
er stond bij dat het een bandschuurmachine is, maar er ligt zelfs nog een messenblok boven op de machine. dit lijkt mij wel degelijk een schaafmachine, al geloof ik wel dat zaagfabriek een goed punt heeft over de staat van de messen.
en voor uiteindelijk €1450,- is het toch ook weer minder een koopje dan gedacht.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi seeker, deze fineerschaaf is een periode erg in trek geweest bij vloeren bedrijven ( toen de mensen nog een glad afgewerkte vloer wouden en transparante afwerking lak of olie).

Maar vandaag de dag is er veel vraag naar kleur olie/ pigmenten. Deze kleur wordt voornamelijk opgenomen in de oneffenheden dus het is een perfecte machine als er beschadigingen in het mes gemaakt worden zodat het een ‘geleefd” uiterlijk krijgt. Daarbij is het ook een doorvoermachine want hij doet niets anders als hout doorvoeren dmv de band.

Wij hebben er 1 staan die in hele goede staat is maar bij houtsoorten zoals eiken (90% van onze opdrachten) geven mensen voorkeur aan schuren en borstelen. Indien je veel met esdoorn grenen beuken Els ed werkt is het perfect. Maar als je diverse kwaliteiten hout heb is schaven en schuren makkelijk. En je heb geen 380v nodig! Mvg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.