Langsgeleider Scheppach gebogen

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Oke heel onhandig, mijn scheppach ts2000 zaagtafel is omgevallen, een flinke klap en de rest van de avond een piep in mijn oor :rolleyes: wonder boven wonder is er met de zaagtafel zelf niks aan de hand, werkt nog als een zonnetje. Probleem is echter dat een onderdeel van de langsgeleider hierdoor krom gebogen is.. nu heb ik het onderdeel online gevonden voor 284 euro, vond ik wat aan de hoge kant.

Weet iemand een andere plek waar ik zit soort onderdelen kan vinden?

Of is er iemand die tegen vergoeding onderstaand kan maken? Of iemand weet die dit kan. Liefst omgeving Utrecht.
Ik dacht zelf als het rood omcirkelde eraf kan en er een nieuw plaatje op bevestigd wordt, met 2 gaten en 1 boutje dan zit het weer aardig goed. Geen idee of dit makkelijk gaat. Het omcirkelde is ongeveer 3x15cm en 2mm dik. Mocht iemand dit kunnen of er iets voor weten hoor ik het graag!
20180930_182717.jpg20180930_163021.jpg20180930_130000.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gewoon in bankschroef zetten tussen aluminium plaatjes en terug slaan. Blokhaak erbij en net zolang meppen tot die weer haaks is. Sla wel vaker stukken staal weer haaks en gaat tot nu toe altijd goed.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik zou het ook proberen terug te buigen en weer haaks te maken. En anders los slijpen en opnieuw (laten) lassen. Zo'n spannend onderdeel lijkt het me nou ook weer niet. Het lijkt me iig geen 284 euro waard :eek:
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Terugbuigen kan resulteren in breken. Dan gewoon een nieuw stuk staal ertussen (laten) lassen.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Bedankt voor de reacties. Ik heb helaas geen bankschroef waar ik hem tussen kan klemmen dus was naar de metaalwinkel in Utrecht geweest maar die hadden het denk ik wat druk want gaven aan dat het 130,- was en ik hem dan over 2 weken terug had haha. Nog maar even nadenken van het weekend wat ik hiermee kan.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Glaasje demonteren, op een vlakke steen zetten als een T die opzij gevallen is (zijde waar het glaasje zat omhoog) en dan een schuine tik geven met een hamer.. volgens mij sla je hem dan zo weer recht.

130 euro voor rechtbuigen vind ik erg fors, laat er (extreem ruim genomen) 10 euro materiaal in zitten en een uurtje werk. Dan moet je toch een knappe replica gemaakt kunnen hebben voor pak em beet 70 euro?
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ik heb gelukkig een metaalbedrijfje gevonden die het een stuk goedkoper kon doen. De hele machine nog eens nagekeken en schoongemaakt (inclusief zaagblad die erg vuil was) en het doet het beter als tevoren :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.