Plaat voor schroefbitjes

Jan 1961

Actieve deelnemer
13 mrt 2018
64
0
Holland
Ik ben al een tijdje bezig om al mijn losse schroefbitjes op 1 plaats te doen.
nu vond ik een plaat daar met een 6 mm boor een gaatje geboort maar te klein, nu kan ik wel een 6.5mm boor kopen , maar heeft iemand anders een idee
 
P

Pel

Guest
De bitjes gewoon op de verschillende maten sorteren, en in bakjes doen is m.i. veel gemakkelijker als op een plaat in een gaatje duwen?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Boren met 6mm, daarna even een bitje omgekeer in je schroefmachine en even in alle gaten laten ronddraaien
Zijn ze mooi op maat (zo heb ik het gedaan)
Ik vond een plaat ook makkelijker, zo zie ik in 1 opslag wat ik nog heb en hoeveel reserve
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ik vond een plaat ook makkelijker, zo zie ik in 1 opslag wat ik nog heb en hoeveel reserve

Ben nog op zoek naar een medicijn doosje waar de nieuwe voorraad in past. Heb op zich Torx 30 - 25 -20 - 15 en PZ 2 -3 op voorraad. Vorige week de medicijnbox van de Xenos meegenomen en daar paste de bitjes niet in. Kruidvat heeft ook een versie liggen begreep ik. Inmiddels een bitje in de portemonnee voor de maatvoering.

Maar een plank is wel een idee je voor al die onmogelijke maten die nu bij mij in een potje zitten. �� Gelijk text er naast wat het is voor een type.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mijn plankje is zo geboord dat ik in de breedte genoeg ruimte heb om mijn vingers er tussen te steken, anders krijg je ze niet lekker te pakken
en in de diepte is het dan hoh 1cm dan kun je op een plankje van zeg 10x15 heel wat bitjes kwijt
Zo heb ik van torx elk 1 hele rijd (10 tm 40) dan nog van de 20 (meest gebruikt) ook lange, daarnaast pz1, 2 en 3 en nog een rijtje met Ph2
Dit icm met de french cleats aan de muur kan ik dat ophangen waar ik bezig ben
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Een andere optie is om ze in schuim (Kaizenfoam-achtig) te steken ipv plaatmateriaal, dan kun je gewoon 6 mm boren. Of je gebruikt Tanos bithouders (80600273).
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Gelijk maar even gaatjes geboord op 20 mm raster. Daarna mijn glazen verzamel potje omgekeerd, gelukkig genoeg gaatjes. Verbazingwekkend wat een mens heeft. Tork 8 & 45 volgens mij nog nooit gebruikt. Zelfs inbus 2 mm ?? Onder twee rijen met onmogelijk schroeven die een mens één keer in zijn leven tegen komt.

En één inbus 6,3 mm inch maat ???

mt3gD3qX8b7yOMkPd16h_kvOhXq07zUZakuDqGUZ2CkMAWcOA9Va_ct_X2dZW9Bit0jJXv0UkWV10XAdtu1Dm2mKUyKev09Q7vhMJl5aewaf1re4mQvosrAQ5nBDvUKdQzOoJ-o3R-fELIpamVgz4Sr9Ut-0Zlri42mW54RrDfexOwUjrLZ6NYpdNShEcbPnsWsRqpOjXzcYUvqStHS0rV7xTWLJ_qxMzhoHtQqAFDCaL5ZHRUExVphD5SVtf3SnSY7y-S0KUbyJBa0gCs56I8eUo8ScqWemO9Y-ajJRuyXbei1csfVhQK4uPZAjGnty87IZyhV3oJh8hua1Shf1G-4nmHFeYllvzBuTzDooauhhgXIyJ-oQKG9_V7Jjb4zJ6zuPXvYeK5q5YDD8k2o-u08-yErQnkKueNAXM4_mwe2fe8Ssa5NjOMYWGv9O3JmsBfak8pJEpNO9sB3XXvVWOMfOI3SF4Hjre2Ul0l6KvNISpc1y-u6ULtSNVptndWbkwx74aykFSXJsbuSxbp97YVw7hi1LVKXNv3oh7oSoGda1zywZKQH4tPo2qyKK-Tbw_3Xvyf6Dw9zycL81cUbuKTitN1igSipREgg_AInSlfNrO2JQU2Uqk-YT-JXx2bwy=w551-h978-no


@Simonklein dank je ik zoek eigenlijk nog iets kleiners om in de kist te krijgen bij de accuboormachine. Wel op de verlanglijst gezet voor die prijs, bij de volgende bestelling gewoon voor de test mee.
@Sander1238 dank je, vorige week ook al gezocht maar nog niet klein genoeg gevonden.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Gelijk maar even gaatjes geboord op 20 mm raster. Daarna mijn glazen verzamel potje omgekeerd, gelukkig genoeg gaatjes. Verbazingwekkend wat een mens heeft. Tork 8 & 45 volgens mij nog nooit gebruikt. Zelfs inbus 2 mm ?? Onder twee rijen met onmogelijk schroeven die een mens één keer in zijn leven tegen komt.




@Jeroen als je de bitjes een nacht in azijn legt is de roest eraf, en zijn ze weer bijna nieuw.

Groet Pel.
 

Jelmerschaaf

Nieuw lid
19 sep 2018
12
0
Brantgum
Ik heb een plaat/balkje gemaakt voor onder mijn werkblad. bitjes en frezen heb ik er in. ik heb 7mm boor gebruikt en bij aliexpress 50 cilindrische magneetjes gekocht. deze er in gelijmd... zitten mooi stevig, maar je pakt ze er makkelijk uit.
 

Jan 1961

Actieve deelnemer
13 mrt 2018
64
0
Holland
De bitjes gewoon op de verschillende maten sorteren, en in bakjes doen is m.i. veel gemakkelijker als op een plaat in een gaatje duwen?

Groet Pel.


dit ga ik morgen proberen

- - - Updated - - -

De bitjes gewoon op de verschillende maten sorteren, en in bakjes doen is m.i. veel gemakkelijker als op een plaat in een gaatje duwen?

Groet Pel.


dit ga ik morgen proberen
 

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
Voor het opbergen van boortjes en bitjes gebruik ik smalle plankjes die je makkelijk aan de zijkant kunt oppakken 3-5 cm breed en 10-20 cm lang
dikte afhankelijk van hoe diep het bitje er in moet
de gaatjes 7-8 mm helemaal doorgeboord
plaatje triplex er onder gelijmd
de luxe uitvoering heeft nog een dun smaller plankje in het midden voor iets langere boortjes zodat deze er niet uit kieperen
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Da's grappig, ik dacht dat ik de enigste was die zo'n plank had.
Dit is die van mij, staat zo op de radio in het hok en kan het zo pakken en heb alles overzichtelijk bij de hand.
De gaten heb ik toen 6,5 mm geboord en kan ze er zo uitnemen.

PICT1570.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Nee hoor, je bent zeker niet de enige :D
Heb deze een aantal jaar terug vlug even gemaakt omdat ik gek werd van alle bitjes door elkaar in één grote bak. Half uurtje werk, maar nog steeds veel genot van.

20181003_213307[1].jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.