Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: rondje Betuwe

rondje Betuwe

Vandaag rondje Betuwe gemaakt.
    Eerst honderduit gekletst bij Remco (Scheppie - Arnhem) en zijn raamshutters bewonderd. Wat een pricisie en afwerking van dat prachtige tulpboomhout. Maar ja hij heeft dan ook de machines om van te watertanden :roll: . Van hem een scheppach vlak-vandiktebank gekocht - op leeftijd maar in perfecte conditie.
    Daarna een prettige ontvangst in Beneden-Leeuwen bij Jurriaan Kalkman. Schalen als wastobben. En voor zulke grote vormen een opvallend goede afwerking. Dat wie nog eens nadenkt over een grote schaal moet echt bij Jurriaan zijn!! Een manshoge Geiger houtdraaibank met de modernste electronica en een hijsinstallatie om die zware blokken hout op de machine te tillen. Stapels drogende schalen en hier en daar nog een verdwaalde draaibank. Fijn wat hout uitgewisseld waarbij de hoeveelheid aanmerkelijk in mijn voordeel uitviel - o.a. enkele stukken Perotica Persica (of zo'n soortgelijke naam ijzerhout) waarvan ook een groot stuk voor Rick.
    Dit rit afgesloten bij bomendokter Noud Nota in Druten en daar een zware electromotor voor mijn kopdraaibank in wording gekocht. Hij is ook houtdraaier en muziekinstrumentbouwer.
    Leuke handel vandaag en prettige mensen.
    Zo, zijn jullie weer op de hoogte.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: rondje Betuwe

Kijk eens aan, dat is nog eens een goede invulling van de zaterdag!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Beste Jan,

Leuk is dat he, zo'n dagje rondtoeren. Je hebt dus toch de scheppach gekocht. Hier zal je veel plezier aan beleven. Eigenlijk is de scheppach zoals jij bent : op leeftijd, maar in top conditie

De schalen van Jurriaan lijken me erg indrukwekkend. Jurriaan nog bedankt! en Jan bedankt voor het ophalen. Een bezoekje aan Jurriaan staat zeker op het verlanglijstje !

De restauratie voor je nieuwe draaibank kan dus verder. Succes hiermee

Zo Jan dat kan je rustig een goed bestede struindag door de Betuwe noemen, met als een goed resultaat een electromotor voor de in wording zijnde ''giant'' draaibank.
    Veel succes met je draaibank.
    Ad

Das inderdaad een mooi rondje Jan.... gelukkig niet gestruikeld over wat losliggend Yellow Poplar want dan was t een kort rondje geworden.

Had nog uren met je kunnen praten over hout, machines en vanalles maar ja 't rondje riep he. Ik kom zeker een keer een kijke nemen in jouw werkplaats om de fijne kneepjes van t draaien af te kijken.

Ik vond t leuk, en jij snapt waarom mijn naam hier Scheppie is :mrgreen:

Scheppie

Forum Rechten