Nieuwe website

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,
Ik heb sinds kort mijn weebly website gekoppeld aan een .com domeinnaam: http://www.wilcoflier.com

Nu ben ik van mezelf totaal niet ICT onderlegt, maar heb wel een paar vragen over het bezoekersaantal.

De statistieken van de ingebouwde bezoekersteller, van Weebly zelf en van google Analytics wijken compleet van elkaar af, soms wel meer dan 60%. Hoe weet ik nu welke meting betrouwbaar is? Of in ieder geval het meest betrouwbaar?
Verder doe ik af en toe wat controles over de vindbaarheid van de website, maar dat valt ook nog tegen.

Zijn editors zoals Weebly nu eenmaal slecht vindbaar of ligt het aan mijn instellingen?

Iemand nog tips?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ja dat ken ik. Het aantal bezoekers dat ik volgens een bevriende site doorgelinkt krijg wijkt af van analytics. Kijk ook goed of ze dezelfde aantallen meten. Nu verkoop ik vuurwerk en als het druk word heb ik geen tijd om dat na te zien. Heb ik wel tijd is er nagenoeg geen verkeer. Maar dat is logisch he. Ik vergelijk gewoon de cijfers van analytics met die van de vorige periode. Zo zie ik wat de stijgers/dalers zijn. Bij mij is het dus een week echt druk op de site. In een week kan ik helaas niets bijsturen dat kan ik pas een jaar later. ook ik ben niet ict onderlegt. Goed gevonden worden in google en aanverwanten is voor een leek niet zo eenvoudig. Besteed dit uit aan een deskundige. Voor je dit doet ga je na wat je wil bereiken? Wat heb je eraan als je goed gevonden word maar je site is niet interessant.
Een goede campagne naar je doelgroep werkt meestal veel beter, maar wat is je doelgroep en hoe bereik je die? Mijn mailcampagnes werden tot tevredenheid door een professional gemaakt elk jaar een stijging van 10 tot 15%. Door ongelukkige communicatie is deze nu niet meer beschikbaar. Ik heb de campagne zelf gemaakt. Resultaat de campagne werd significant minder geopend. De online omzet steeg echter met 70%. Daar had ik zelfs niet op gehoopt. Heb vertrouwen in je eigen kwaliteiten. Je maakt mooie gereedschappen. Kijk eens of je gratis reclame kan krijgen in tijdschriften. Stuur een wat spullen op naar fine woodworking en bedenk een gelikt verhaal erbij.
Je zou ook een bericht kunnen sturen naar masave. Rick gebruikt net als ik Mailchimp en is misschien bereid om kennis te delen. Succes en wil je meer weten stuur dan een pm.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Ik weet toevallig dat er een bedrijf in utrecht start ups helpt op ICT gebied... Ze doen dat een soort van pro-deo achtige stijl, wellicht kunnen ze helpen? DirectImpact
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Het gaat me nog niet eens zo zeer over het verkopen van mijn beitels via de website. Daar heb ik m'n Engelstalige blog voor aangezien eigenlijk al mijn beitels naar het buitenland gaan. De reden waarom ik mijn Nederlandstalige website ben begonnen is om informatie te geven over onderwerpen die me intereseren en waarover niet veel Nederlandstalige info te vinden is.Dan gaat het ook niet alleen over mijn houtbewerking gerelateerde hobbies, maar ook andere hobbies en onderwerpen. Maar dan is het wel zaak dat die informatie goed gevonden kan worden en ik heb nu het idee dat dat niet echt het geval is...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
my2cts

iedereen staart zich blind op google (en andere zoekmachines) er kunnen er maar een paar boven aan staan
Sites zoals die van jou, informatief, voor liefhebbers, geboren uit een hobbyist (die wat doorgeslagen is) komen vanzelf boven drijven

lekker blijven vullen, schrijven, mooie dingen maken
Sites als woodworking (en soortgelijke) zullen het je gunnen en doorlinken, je site vermelden of anders

uiteindelijk kent met je site wel

Wil je boven aan google staan, trek dan je knip maar vast
Vanaf pagina 2 word je al niet meer gezien
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
my2cts

iedereen staart zich blind op google (en andere zoekmachines) er kunnen er maar een paar boven aan staan
Sites zoals die van jou, informatief, voor liefhebbers, geboren uit een hobbyist (die wat doorgeslagen is) komen vanzelf boven drijven

lekker blijven vullen, schrijven, mooie dingen maken
Sites als woodworking (en soortgelijke) zullen het je gunnen en doorlinken, je site vermelden of anders

uiteindelijk kent met je site wel

Wil je boven aan google staan, trek dan je knip maar vast
Vanaf pagina 2 word je al niet meer gezien

Opzich heb je gelijk en kan ik me vinden in je punt. Op het doorslaan na maar gelukkig ben jij het die het zegt Toxiq... ;-)

Verdr had ik toch nog gehoopt op iemand die ooit in het hetzelfde pakket heeft gezeten of zit en me wat technische tips kan geven hoe ik met dergelijke websitebouwers (weebly, weblog, wordpress) toch mijn website kan verbeteren. Iemand?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Google Analytics is wel meer te vertrouwen dan Weeblys gegevens. Gevonden worden goed beinvloeden is niet erg eenvoudig. Niemand weet exact hoe Google werkt dus doen de SEO experts veel aannames. Waar je vanuit kan gaan wat goed werkt is goede content die als relevant wordt beschouwd. Dat wil zeggen, er wordt gelinkt naar je content, en je hebt voldoende content. Je relevantie is dus hoog. Wat me wel opvalt is dat je homepagina keywords in de meta tags heeft, maar de andere niet.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je de content van de weebly site overzet naar je eigen domein wilcoflier.com kun je een eigen sitestat mee laten lopen en dat vergelijken met google analytics. Je krijgt nl veel bezoek van allerlei crawlers die de ene wel telt en de andere niet.
Daarna koppel je posts op je nieuwe site aan Facebook, instagram en b.v. woodworking.nl etc en als je dan beeld hebt van de doelgroep die wilt bereiken ga je gericht op die groepen je content onder de aandacht brengen middels advertenties.
Wel een klusje overigens en ook niet gratis. Je moet ook wat te bieden hebben, dus een site eerst wat vullen met content is een goed begin. Originele content wordt wel gewaardeerd door zoekmachines, maar het aanbod is zo gruwelijk groot dat het niet mee valt daar bovenuit te komen.

Ik zou als websoftware voor wilcoflier.com voor wordpress gaan. Heb nu zelf onze sites over glasvezel afgelopen jaar overgezet naar het thema oceanwp en dan kun je met elementor hele leuke dingen doen en veel standaard blokken importeren en snel een eigen gezicht geven aan je site. Hoewel dat niet meevalt ...... dat vraagt wel wat inspiratie.
Blijft overeind, dat je je eigen content moet gaan schrijven....

jaap
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dankje Jaap en SimondelaCourt voor de nuttige reacties. Daar kan ik wat mee!

Wat me wel opvalt is dat wanneer ik een blogpost of iets dergelijks op FB of een andere website plaats, de statistieken van Weebly wel een stijging van het bezoekersaantal laat zien en Google Analytics niet... Dat doet mij denken dat Google Analytics minder betrouwbaar is.

Maar goed, de conclusies zijn me wel helder, lekker doorgaan met mijn eigen verhalen schrijven en de geinteresseerden vinden het dan wel.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Als je de content van de weebly site overzet naar je eigen domein wilcoflier.com kun je een eigen sitestat mee laten lopen en dat vergelijken met google analytics. Je krijgt nl veel bezoek van allerlei crawlers die de ene wel telt en de andere niet.
Daarna koppel je posts op je nieuwe site aan Facebook, instagram en b.v. woodworking.nl etc en als je dan beeld hebt van de doelgroep die wilt bereiken ga je gericht op die groepen je content onder de aandacht brengen middels advertenties.
Wel een klusje overigens en ook niet gratis. Je moet ook wat te bieden hebben, dus een site eerst wat vullen met content is een goed begin. Originele content wordt wel gewaardeerd door zoekmachines, maar het aanbod is zo gruwelijk groot dat het niet mee valt daar bovenuit te komen.

Ik zou als websoftware voor wilcoflier.com voor wordpress gaan. Heb nu zelf onze sites over glasvezel afgelopen jaar overgezet naar het thema oceanwp en dan kun je met elementor hele leuke dingen doen en veel standaard blokken importeren en snel een eigen gezicht geven aan je site. Hoewel dat niet meevalt ...... dat vraagt wel wat inspiratie.
Blijft overeind, dat je je eigen content moet gaan schrijven....

jaap

Mijn eigen domeinnaam hangt niet vast aan de weebly website, correct? Dus als ik van editor software wil veranderen (bijvoorbeeld naar wordpress of oceanwp) kan ik daar mijn eigenn domeinnaam blijven gebruiken?
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Mijn eigen domeinnaam hangt niet vast aan de weebly website, correct? Dus als ik van editor software wil veranderen (bijvoorbeeld naar wordpress of oceanwp) kan ik daar mijn eigenn domeinnaam blijven gebruiken?

Ja dat kan gewoon, maar je website die je nu hebt is goed genoeg voor je doel, wil je naar wordpress dan is een beetje kennis van PhP en CSS wel handig.

Een site met WP is wel weer handig daar je, je blog direct in je WP site geïntrigeerd heb, handig voor zoekmachines en je bezoekers, plus dat de mogelijkheden onbeperkt zijn.

Over je website met weebly, om beter gevonden te worden, kun je al beginnen met alle foto's een naam te geven, (voorbeeld, Narex beitel 22 mm, gebruik een underscore i.p.v.. spaties) en geen naam als /uploads/4/3/9/7/43977359/7118717.jpg, dit vinden de zoek machines geheel niet interessant en passeren dit gewoon. Dus geef het plaatje een naam, plus een titel.

Komt je beitel-a (foto of tekst) ook voor op een andere pagina van dezelfde site, link daar na toe en weer terug, (crosslinks) zoek machines houden van hyperlinks.
Geef elke pagina een Titel, plus een kleine duidelijke omschrijving in 1 zin met keyworden, dan weten de zoekmachines wat ze moeten zoeken als iemand keyworden intypt.
Gebruik ook keyworden in je teksten.

Deze teksten hebben alle ook weer een titel (ook weer een keywoord), en schrijf als of het op een kranten bericht lijkt, 5 a 6 regels, spatie volgende 5 a 6 regels. enz. een keer een extra regel maakt niet veel uit. Doe je dit dan weten de zoekmachines je site te lezen en waar je site over gaat, de 5 a 6 regels is meer dat mensen scannen en pas alles gaan lezen als ze het interessant genoeg vinden, een pakkende titel voor elk stukje dat schrijft kan hier voor je werken, want weinig mensen beginnen zomaar een lange tekst te lezen zonde een titel die verteld wat er te lezen valt.


De situatie van nu,

Een site en een aparte blog, kan weer handig zijn om veel links met elkaar te delen, dus je blogt over een beitel-a en maakt in je verhaal hyperlinks naar je website waar je verder kan borduren over beitel-a, en andersom. (ook de foto's kun je hiervoor gebruiken). (ik zie dat je site, ook een intern blog heeft.) dus ik zou dat alleen gebruiken.

Over meer bezoekers willen,

Begin met je site kloppend te maken zoals het verwacht word door de zoekmachines, dan heb je al een heel stuk gewonnen.

Een puntje waarmee je het al een stuk moeilijker heb gemaakt voor je zelf, is de domeinnaam die je hebt gekozen, want als ik aan beitels en houtbewerking gereedschap denk, heb ik geen idee dat ik voor de info hierover, www wilcoflier in moet typen in een zoekmachine, ik type "beitel" dus aan jou de taak om te zorgen dat bij het woord beitel, de zoek machines bij Wilco flier uitkomen, dit gaat niet makkelijk zijn

Beter en veel makkelijker is dan, jezelf dus overal waar je doelgroep zit bekendmaken, word lid van vele Facebook pagina's en forums over houtbewerking, schrijf hier een stukje wat je doet en maak een link daar naar je pagina, vele pagina eigenaren vinden dit niet erg als je website een goede aanvulling is.

Vraag andere bloggers over houtbewerking om een link naar je site te plaatsen en dit doe jij ook voor hun. Je zal verrast staan hoeveel dit aanbod aannemen. Beiden kunnen een stukje bloggen over de ander, dus b.v. de tafelzaag blogger zet eens een stukje over een beitel blogger met een verwijzing neer en andersom.

Mijn strategie zal zijn, veel links plaatsen bij verwante sites,(forums, blogs of Facebookpagina's) en geef een stukje terug door te verwijzen of te bloggen over hun pagina, lezers en een leuke blog voor jou en een verwijzing naar hun.

Woodworking is een hele goede start, want hier leerde ik wat Wilco Flier blogde, want google gaat niet veel voor je betekenen zonder dat je flink wat knaken uit je zak trekt, plus dat je er niet veel aan hebt om op pagina 1 boven de vouw te staan, dit is leuk voor een webwinkel die er van moet eten.

Een goed informatief blog met een leuk tintje, vind zijn eigen weg, heb je daar voldoende bezoekers, dan zullen ze ook op je website gaan kijken.

Voor nu, moet je, jezelf niet druk maken over bezoekers aantallen, bespaar je deze zorg, doe wat je leuk vindt zoals ik al schreef, een leuk informatief blog vind zijn eigen weg.

Ikzelf, heb het bloggen aan de wilgen gehangen en een Facebook pagina aangemaakt, hierdoor verhoogde ik de unieke bezoekers op mijn website met een paar honderd per dag.

Want vergeet niet dat "bezoekers" en "unieke bezoekers" 2 heel verschillende dingen zijn.
Veel gratis en goedkope editors rekenen het bezoek van 1 persoon die van pagina naar pagina gaat als een apart bezoek, dus 1 bezoeker die 10 pagina's bekijkt word berekend als 10 bezoekers van je website.

Succes.
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Google Analytics is wel meer te vertrouwen dan Weeblys gegevens. Gevonden worden goed beinvloeden is niet erg eenvoudig. Niemand weet exact hoe Google werkt dus doen de SEO experts veel aannames. Waar je vanuit kan gaan wat goed werkt is goede content die als relevant wordt beschouwd. Dat wil zeggen, er wordt gelinkt naar je content, en je hebt voldoende content. Je relevantie is dus hoog. Wat me wel opvalt is dat je homepagina keywords in de meta tags heeft, maar de andere niet.

Ik herinner me dat ik wat heb proberen te experimenteren met metatags. Klopt het dat hoe meer metatags, hoe beter het is?

- - - Updated - - -

Bedankt voor je uitgebreide reactie Skybiker!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.