verstekgeleider Bosch PTS 10

Piewie

Nieuw lid
2 aug 2016
24
5
Noord-Brabant, Berlicum
Klussers,
De verstekgeleider van mijn Bosch PTS 10 (toch wel een beetje spijt dat ik die gekocht heb!) loopt heel slecht door de geleiderail. Zijn er collega's met dezelfde ervaring en meer nog: zijn er alternatieven? Ik zag bijv. Incra op internet: erg duur, niet metrisch en ik weet niet of dat past.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Incra is weldegelijk metrisch: https://www.gereedschappro.nl/frees...-betaalbare-hoekaanslag-metrische-ombouw/2898

Je kan voor een wat goedkopere oplossing kiezen voor een Incra Miter slider, dezelfde rail die onder de Incra 1000 van de link hierboven: https://www.gereedschappro.nl/frees...metalen-geleider-64-8-cm-25-5-glidelock/18696

Deze heb ik aangeschaft en de verstekboog van de standaard bij mijn Dewalt DW745 geleverde verstekgeleider hierop gemonteerd. Dan de kortere versie. Volledig verstelbaar en aan te passen naar jouw t-sleuf
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Misschien past deze ook, als je het niet erg vind om een kopie van de incra te kopen. Werkt op de dewalt dw 745 in ieder geval erg goed.

Vriendelijke groet,
Joseph
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Is die ook net zo accuraat?

Ik kan het niet vergelijken, ik bezit geen incra gereedschap (had op het moment van aankoop helaas geen budget voor incra). Wel heb ik spullen van Lidl tot Lie Nielsen, en ik zou zeggen dat deze in de categorie ‘quangsheng’ valt. Doet precies waar het voor gemaakt is met uitstekende nauwkeurigheid. Was bij mij meteen perfect haaks / 45 graden uit de doos, maar je kunt m ook nastellen. Heb even een paar foto’s gemaakt. Ik las in de reviews dat het model met messing beter werkt dan die met stalen greep, omdat die stalen greep erg glad is. Vandaar dat ik de messing versie heb gekozen. Ben er erg tevreden mee. Bij nader inzien zou ik alleen niet meer het ‘box joint’ model kopen, maar er zelf een los aluminium profiel als geleider bij kopen.

AA1085F7-F6BD-417B-A24D-63745097898D.jpg
90CA6699-66A3-4C08-84CE-87013F41F376.jpg

Groet,
Joseph
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.