eik gekwartierd in Vlaanderen ?

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Hoi,

De titel zegt het, heeft één van jullie een adres waar ik terechtkan voor gekwartierde eik ?
De handel waar ik normaal gezien ga verkoopt dit niet.

Mvg,
Wim
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Martal heeft ook centerplanken (gekwartierd waar het hart is uitgezaagd...) maar ik denk dat ze alleen aan professionelen leveren... Trouwens DeCrow, ik zie dat je uit Duffel bent, als je eens zin hebt om wat houtkennis te delen met een koffie of een pintje, altijd welkom :D Ik woon in Olv Waver

Groetjes

Christophe
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Doen we Christophe ;)
Ik ben wel heel erg amateur hoor !
Ga je naar de bijeenkomst houtbuigen ?

Ik had ooit Martal eens gecontacteerd en je hebt gelijk die willen enkel verkopen aan professionelen (erger ik me dood aan soms).
 

tuoh

Oud hout
Hoi,

De titel zegt het, heeft één van jullie een adres waar ik terechtkan voor gekwartierde eik ?
De handel waar ik normaal gezien ga verkoopt dit niet.

Mvg,
Wim

Zoek eens op gevierschaalde eik, = vier kanten gezaagd. Daar zit doorgaans een flinke portie kwartiers of vals kwartiers tussen.
Denk dat o.a.Martens in Schoten dit liggen heeft.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Bij Thiels in Herselt, kan je de bekantrechte planken uitzoeken die je wil, waarschijnlijk dosse gezaagd, maar er zit altijd wat kwartiers tussen.
Ronny
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Doen we Christophe ;)
Ik ben wel heel erg amateur hoor !
Ga je naar de bijeenkomst houtbuigen ?

Ik had ooit Martal eens gecontacteerd en je hebt gelijk die willen enkel verkopen aan professionelen (erger ik me dood aan soms).

Hey Wim,

Ik vreesde er al voor bij martal.... Hendrickx hout in leest, wat ook niet ver weg is, verkoopt ook verschillende afmetingen/kwaliteiten eik, of daar kwartiers bij is dat weet ik even niet... Maar het is alleszins niet ver voor eens te gaan horen!

Ben ook amateur hoor, heb een cursus meubelmaker gevolgd en verschillende machines in m'n hobby garage staan..Zal je een privé bericht sturen voor die koffie/pint :D:D

Groetjes,

Christophe
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Hoi euh ... ornament ? Ik ken Hendrickx een beetje, ben daar al één en ander gaan halen. Inderdaad een zéér aan te raden houthandel. Maar ik weet dat hij geen gekwartierde eik verkoopt, wel bekantrechte. Als ik niets gekwartierd vind op korte afstand, ga ik daar nog wel eens neuzen en kiezen uit de voorraad.
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Hoi Heren,
ik zie dat de meeste adressen uit de buurt hier al gepasseerd zijn.

ikzelf ben ook van Duffel en erg benieuwd naar wat jullie zoal maken. Eens een pintje drinken?

mvg

Eli
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Zagerij Van der Auwera in Ramsel. Niet in de onmiddellijke buurt, en je moet er de tijd voor nemen om zelf uit te zoeken, maar je kan het maar proberen.
De zaak is wel aan 't uitbollen en ze zijn - denk ik - maar 2 dagen in de week nog open. Hij kan waarschijnlijk ook oude balken in planken verzagen.
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.