Wie ben ik nu eigenlijk?

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Aangezien het hier de gewoonte is blijkbaar, even een korte voorstelling van mezelf :mrgreen:

De naam is Sam, woonachtig in Antwerpen (ja dat dorp in belgië ;) ). Mijn beroep is architect (in stage, dus nog niet superervaren) en in avondschool volg ik meubelmakerij. Daarnaast heb ik vroeger al wel wat geëxperimenteerd met MDF, multiplex en aanverwant plaatmateriaal. De lessen meubelmakerij zijn er om mij te verdiepen in massief hout.

Aangezien ik als architect-stagiair uiteraard weinig fondsen genereer en ik recyclage/ duurzaam bouwen enorm belangrijk vindt, sprokkel ik mijn hout bij elkaar in oa de uitgebreide haven van Antwerpen. Als je goed zoekt kan je daar ik de afvalbakken van de houtimportbedrijven echte juweeltjes vinden, nl. tropisch hardhout dat als pallet gebruikt is (in de tropen hebben ze geen grenen he ;)). Het geld dat ik dan verdien kan ik dan mooi besteden aan goed gereedschap. winwin!

Voorbeeldjes van eerder werk hieronder:

(ik heb bij elke foto een korte omschrijving gezet voor wie wat meer uitleg wil)

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Sam

Welkom op het forum. Of je nu studeert of maar een beetje met hout( of mammoet ivoor) knutseld, je bent hier van harte welkom. Dat je van hergebruik houd vind ik geweldig en hoop dan ook gauw iets van jouw hand op het forum te zien. Ik zelf ben ook nogal een container stuiner en kom vaak met het nieuwer hout thuis. Goude tip van de houtimporteur, die zal ik niet vergeten.

Hartelijke groet Hugo
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hey Hugo,

fijn dat er nog hergebruikers zijn ;)

heb intussen wat foto's toegevoegd en momenteel ben ik bezig aan mijn nieuwe salontafel uit 100% gesprokkeld hout. Heb de smaak te pakken na het eerste geslaagde experiment.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hallo Sam, welkom op ons forum.
Hergebruik van hout is alleen maar goed, wat er niet allemaal zomaar weggegooid wordt is soms onvoorstelbaar. Ga zelf nogal eerns naar een bevriende houtleverancier die mooie afvalstukken hout voor mij bewaard, hoef het alleen maar uit de bak in zijn werkplaats te vissen.
Trouwens zo op je foto's te zien ben je aardig bezig, mooi hoor
Ad
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Hoi Sam,

Welkom hier.

Zo te zien heb je al aardig wat ervaring opgedaan. Ziet er allemaal mooi uit.
Vooral het ronde bijzettafeltje vind ik mooi.
Zelf wil ik (eens) een eettafel maken van diverse stukken (gesprokkeld) hout.
Maar eerst nog een hele rits andere projecten (af) maken en wat meer ervaring opdoen.

Ronald
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hey Ronald,

Ik ben zelf ook erg tevreden over dat bijzettafeltje. Zeker omdat het het eerste meubel in massief hout is.

De salontafel waar ik nu aan ga beginnen zal ook een blad hebben van verschillende houtsoorten. Ik hou jullie op de hoogte ;)
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Welkom Sam! Zo te zien al een mooie voorraad ervaring met meubelmaken. Je bijzettafeltje is mijn favoriet. Ben benieuwd naar je salontafel. :)
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Welkom Sam! Leuke projekten, vooral sie toog spreekt me aan. Zelf ben ik ook een voorstander van recycling en heb ook diverse projekten van "oud" hout gemaakt.

mvg
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.