Houthandel voor particulieren in kleine hoeveelheden Den Haag e.o.

hubbers

Nieuw lid
23 sep 2018
6
0
Besten,

Ik ben op zoek naar een houthandel die verkoopt in particulieren in kleine hoeveelheden (lees, per plank of kleiner) in omgeving Den Haag. Ben vooral op zoek naar Noten hout, daar is blijkbaar toch wat lastiger aan te komen dan Eiken of Iepen.

Wie o wie heeft er een tip?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Dekker in Den Haag of Houtlijn in Berkel en Rodenrijs zou je kunnen proberen.

Weet niet of Pontmeyer hier in de buurt een vestiging heeft die aan particulieren levert.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Bij een houthandel zal je al snel per volle plank moeten kopen vrees ik.
Als je nog maar net klant bent kan het ook zijn dat je op de pak de bovenste plank moet nemen ( bij sommige houthandels kan je de pak laten openleggen de de plank kiezen die jou best past )

Een waardig alternatief is volgens mij bij een plaatselijke meubelmaker of schrijnwerker aankloppen en proberen daar reststukken of planken over te kopen.
Eens kijken in de brandhoutbak kan ook soms leuke vonsten leveren.
 

hubbers

Nieuw lid
23 sep 2018
6
0
per plank is niet per se een probleem, maar toch zonde ergens om heel lang een plank te hebben staan in mijn toch al niet al te ruime schuur
heb in ieder geval van de haagse stadszagerij dat ze per plank aan particulieren verkopen, maar daar hebben ze geen uitgebreide selectie (wel eiken, iepen en essen). zijn wel alleen op afspraak

goeie tip van die meubelmakers, zal eens kijken of er in de buurt wat zit.

iemand anders nog tips?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Volgens mij is amsterdam niet zo heel ver weg, toch? Mijn vader ging vroegah ook al vanuit Den Haag, later Leidschendam, naar Amsterdam om boeken te kopen - in die tijd zat er in Den Haag geen fatsoenlijke boekenzaak met een uitgebreide Engelstalige afdeling (zowel fictie als studieboeken). De Amsterdamse Fijnhouthandel heeft een afdeling met stukkies hout in alle soorten en maten...
 

hubbers

Nieuw lid
23 sep 2018
6
0
Volgens mij is amsterdam niet zo heel ver weg, toch? Mijn vader ging vroegah ook al vanuit Den Haag, later Leidschendam, naar Amsterdam om boeken te kopen - in die tijd zat er in Den Haag geen fatsoenlijke boekenzaak met een uitgebreide Engelstalige afdeling (zowel fictie als studieboeken). De Amsterdamse Fijnhouthandel heeft een afdeling met stukkies hout in alle soorten en maten...

toch al wel snel drie kwartier, beetje file erbij en je zit op een uur en dan nog terug
 
P

Pel

Guest
toch al wel snel drie kwartier, beetje file erbij en je zit op een uur en dan nog terug

En je moet er de tijd dat je hout uitzoekt er ook nog eens bijtellen, dan ben je misschien zo een hele dag kwijt:)

groet Pel.
 

hubbers

Nieuw lid
23 sep 2018
6
0
die had ik inderdaad ook gevonden, maar toevallig idee of die in kleine hoeveelheden aan particulieren verkopen? wou ze in ieder geval even bellen aangezien de website wat zuinigjes is op dat gebied

update: de haagse fijnhouthandel levert per plank aan particulieren, dus daar maar eens langs binnenkort. best redelijke prijzen leek me ook, bekantrecht amerikaans noten 2.5 meter 40x150mm voor ~75 euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.