Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik weet dat er in dronrijp een bedrijf is dat wikkelt.

Je zou es een belletje kunnen doen met de vraag wat zoiets kost als zij het in hun loze uurtjes aanpakken.

http://www.wikkelcentrale.nl

Succes.

Gr Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    De laatste keer dat ik daar was, zag ik twee festo invalzagen liggen, en dat was economisch verantwoord vertelde de man achter de balie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny1984 Bekijk Berichten
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik weet dat er in dronrijp een bedrijf is dat wikkelt.

Je zou es een belletje kunnen doen met de vraag wat zoiets kost als zij het in hun loze uurtjes aanpakken.
    Wikkelen voor dit soort motoren zonder andere gekkigheid start vanaf 350 helaas. Bron Wikkelcentrale.
    Dank voor de tip Danny, contact was bij toeval ook al gelegd met dat bedrijf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Controleer je bedrading en schakelaar ook even goed. Vaak fakkelt een wikkeling er uit, omdat niet alle fasen dezelfde stroom krijgen.
    De bedrading controleren moet me wel lukken. De schakelaar van dit soort machines is voor mij wat lastiger. Zou ik me echt in moeten verdiepen qua schakeling.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyer Bekijk Berichten
    Van de andere kant, stel je gaat voor de nieuwe motor, voor die € 400,-- heb je geen kolomboor
    die aan deze Bimak kan tippen..
    Het punt is dat de motor hetgeen is dat de grootste kans op defecten geeft. Eenmaal goed dan kun je er volgens mij ook vanuit gaan dat je weer even vooruit kunt.

Kortom, keuzes. Dank voor jullie input allemaal.

Ik ga even nadenken wat ik ga doen. Heb inmiddels ook een omruilaanbod voor een Huvema 25 tafelmodel. Dit is een model met tandwielaandrijving en is degelijk (ouder model). De boor kan links en rechtsom, met 2 snelheden per kant en heeft nog geen snelspankop. Hij is minder mooi qua uiterlijk en heeft ook iets meer vochtige ruimtes gezien aan de buitenkant af te leiden. Dus wat plussen en wat minnen. Ik moet 400 bijbetalen en hij wordt nagekeken voor aflevering.
    Laatst gewijzigd door mark20v; 25-09-18 om 21:03.

Dan ben je die € 400,-- ook lichter en weet je niet wat de machine heeft mee gemaakt.
    Veel succes met je keuze.

Als je huidige boormachine verder goed is koop je een nieuwe motor en monteert hem. Je gaat toch geen andere oude zooi kopen en er dan ook nog op toe leggen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Als je huidige boormachine verder goed is koop je een nieuwe motor en monteert hem. Je gaat toch geen andere oude zooi kopen en er dan ook nog op toe leggen?
    +1
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Om dit draadje af te maken: ik heb hem een poos geleden met defecte motor op marktplaats gezet. Toch nog een nette 110 euro voor gekregen. Doorslag gaf uiteindelijk dat én de motor vervangen moest worden en dat de spindel voor mijn doeleinden niet zuiver genoeg was omdat bij maximale uitslag een kleine slingering in de boor zat. Qua tolerantie voor hout 100% prima, maar bij fijnmetaal niet. Niet echt spannend omdat ik best schik van deze Bimak heb gehad. Maar als je toch moet investeren om er weer een paar jaar mee vooruit te kunnen, dan beter kritisch zijn.

Nu rustig op zoek naar iets anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark20v Bekijk Berichten
    Om dit draadje af te maken: ik heb hem een poos geleden met defecte motor op marktplaats gezet. Toch nog een nette 110 euro voor gekregen. Doorslag gaf uiteindelijk dat én de motor vervangen moest worden en dat de spindel voor mijn doeleinden niet zuiver genoeg was omdat bij maximale uitslag een kleine slingering in de boor zat. Qua tolerantie voor hout 100% prima, maar bij fijnmetaal niet. Niet echt spannend omdat ik best schik van deze Bimak heb gehad. Maar als je toch moet investeren om er weer een paar jaar mee vooruit te kunnen, dan beter kritisch zijn.

Nu rustig op zoek naar iets anders.
    Haha, zo heb ik mijne ook gesleten. Kwam een stel Polen 'm op halen met een bus vol "defecte" machinerie...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Bij mij was het ook iemand die allerlei soorten defect gereedschap opkoopt en weer in orde maakt. Mooi dat iedereen zo zijn eigen hobbies heeft. We zien de bimak binnenkort wel op marktplaats verschijnen

Forum Rechten