Te koop gevraagd: Bosch FSN 800

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Beste forum,

Ik moet de komende tijd een flink aantal sponningen frezen en gebruik daarvoor een kleine Makita frees op een Bosch adapterplaat. Dat werkt perfect, maar ik heb alleen rails van 160 cm. In mijn kleine hobbyschuurtje werkt dat nog al onhandig als ik een sponning van 40 cm moet frezen:D
Ik ben dus op zoek naar een bosch geleiderail die ik kan inkorten tot ca 60 cm.

Voordat ik meteen een nieuwe aanschaf ben ik benieuwd of iemand misschien een bosch FSN 800 (het model vanaf 2012 als ik mij niet vergis) over heeft die hij / zij aan mij wil verkopen.

Vriendelijke groet,
Joseph
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Joseph,

Als de Bosch geleiderail het zelfde is als de Makita of Festool geleide rail dan zou ik de Parkside invalzaag kopen die word geleverd met 2 korte (70cm) geleiderails is momenteel in de Lidlshop in de aanbieding voor 69 euro.
Heb zelf deze machine 2 jaar geleden gekocht voor die 2 korte gelede rails (heb zelf de Makita invalzaag) voor die prijs kon ik het niet laten.
Kan de rails onderling koppelen zonder problemen en de makita loopt prima over de parkside geleide rail, de invalzaag van Parkside is prima mee te werken en bevalt goed.

Groetnis, Roeland
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Het is een heel ander systeem, met een ander profiel, andere koppelingen onderling, etc. Dus nee, dat past echt niet.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Bedankt voor de tip Roeland. Leon heeft gelijk, maar met een kleine nuance, bosch apparatuur past idd niet, maar de frees adapter is volgens mij universeel en past ook op festool rails dacht ik.

A1A1F071-39D5-4850-89BE-E5BB2C8B334F.jpg
De reden dat ik in eerste instantie Bosch zocht is dat ik dan ook evt kan koppelen met de lange rails die ik al heb. Maar als ik goedkoop een alternatief kan vinden is dat ook de moeite waard.

Ik ga het eens uitzoeken.
groet, Joseph
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.